Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik 4.2 V8 32V FSI z rodziny EA824evo o mocach 350, 354 lub 371KM wszedł do produkcji w 2006 roku i występował w Audi S5, A6, A8, Q7 a także w VW Touareg. Jest to wspólna konstrukcja inżynierów Volkswagena i Audi, z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu po stronie dolotu jak również wydechu sterowane przepustnicą drive-by-wire. Dodatkowo silnik występuje z kołem dwumasowym aby zredukować do minimum drgania na wysokich obrotach.
Jednostka ma dodatkową chłodnice oleju oraz skomplikowany system misy olejowej. Konstrukcja jest naszpikowana nowinkami co przekłada się na wysoką kulturę pracy oraz świetne osiągi. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
Kody silnika: BVJ/BAR/CAUA/CDRA
| Średnia (głosów: 3) | (7.0) |
| Trwałość | 6.7/10 |
| Utrzymanie | 5.0/10 |
| Dynamika | 9.3/10 |