Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki
Silnik 4.2 V8 40V TCT z rodziny EA824 o mocy 300 lub 310KM miał zastosowanie w samochodach Audi A6, A8 oraz VW Touareg i posiadał oznaczenia ASG/ARS/AQF/AQX/AUX/AUW/BAS. Jest to solidna konstrukcja inżynierów Volkswagena i Audi, o bardzo dobrych parametrach, świetnej dynamice i wysokiej kulturze pracy.
Silnik dla wymagających użytkowników. Niestety koszt serwisu oraz części są bardzo wysokie. Co do awaryjności można powiedzieć, że jest znikoma jednak trzeba pamiętać o regularnym serwisowaniu, wymianach płynów, olejów oraz paska rozrządu. Poza paskiem silnik posiada 2 łańcuchy z hydraulicznymi napinaczami (system TCT), które niestety okazały się zawodne.
Opinia:
Silnik wspaniale pracuje , po zainstalowaniu instalacji gazu firmy BRC nie jest odczuwalna różnicy w mocy. Również nie powinny zapalać się żadne kontrolki . Spalanie Bp średnie 17l/100km przy szybkości 140km/h spalanie gazu średnie 20l/100km przy szybkości 140-160km .Polecam ten model jeździłem AudiQ5 i VW
Touareg II 3,0TDI lecz 4,2V8 w Touaregu I - żyje jest idealny jak i zegary , tapicerka czuć precyzję wykonania .
10.0/10
7.0/10
10.0/10
Zalety:
Silnik , fotele , komfort ,
Wady:
Mała ilość schowków i o małej pojemności .
Silnik:
4,2V8 310KM
Rocznik:
2005
Przebieg:
270000km
Spalanie:
17.0 l/100km
Polecam
22.02.2018Matias
(8.3)
Opinia:
Silnik o ile nie ma 1mln przebiegu i był regularnie serwisowany nie sprawia problemów gdyż w zasadzie jest prosty jak "cep". Dynamika w A8 D2 bardzo dobra, chociaż jak na 4.2 można było by oczekiwać więcej. Spalanie 12-14 w trybie mieszanym. Spalanie oleju w moim
przypadku bardzo niskie. 1,5l na 1000km. polecam