Silnik PSA 2.0i SOHC TCT 141KM-147KM XU10 J2TE

11366
Silnik PSA 2.0i SOHC TCT 141KM-147KM XU10 J2TE

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 2.0i 8V SOHC o mocy 141-147KM to jednostka wyposażona w yurbosprężarkę. Auta z tym silnikiem miały oznaczenie TCT – Turbo Constant Torque co oznacza stały moment obrotowy. Co zaskakujące Turbina w tym silniku miała nie generować więcej mocy a mianowicie jej zadaniem było uzyskanie możliwie równej i nisko przebiegającej krzywej momentu obrotowego. Silnik chwalony za niską awaryjność, dobry moment obrotowy i kulturę pracy na wysokim poziomie. Przy odpowiednim użytkowaniu możemy liczyć na duże przebiegi oraz niską awaryjność. Co do Turbosprężarki trzeba liczyć się z jej zużyciem przy przebiegach około 200tys/km. Instalacja LPG nie jest zalecana, ponieważ każda konstrukcja z turbiną nie specjalnie dobrze współpracuje z LPG.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • dobre osiągi

Wady

  • awarie cewki
  • wysokie spalanie
  • awarie turbosprężarki przy przebiegach 150-200 km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
33%
0%
33%
33%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

26.11.2017 Michał
(8.7)
Opinia: Trzy lata temu miałem ten silnik w 605-tce kupiłem z przebiegiem 270 tys zrobiłem osobiście 30 tys ,nic się nie działo tylko wymieniłem olej i to wszystko.Poprzedni właściciel mówił że niem miał żadnych problemów z autem oraz silnikiem.To pancerna prosta konstrukcja nie do rozwalenia,trzeba tylko
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Peugeot 605 2.0 Turbo 147KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999 r 300 tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam