Silniki Peugeot 2.0 / 2.2 benzyna są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 2.0i 8V SOHC o mocy 141-147KM to jednostka wyposażona w yurbosprężarkę. Auta z tym silnikiem miały oznaczenie TCT – Turbo Constant Torque co oznacza stały moment obrotowy. Co zaskakujące Turbina w tym silniku miała nie generować więcej mocy a mianowicie jej zadaniem było uzyskanie możliwie równej i nisko przebiegającej krzywej momentu obrotowego.
Silnik chwalony za niską awaryjność, dobry moment obrotowy i kulturę pracy na wysokim poziomie. Przy odpowiednim użytkowaniu możemy liczyć na duże przebiegi oraz niską awaryjność. Co do Turbosprężarki trzeba liczyć się z jej zużyciem przy przebiegach około 200tys/km. Instalacja LPG nie jest zalecana, ponieważ każda konstrukcja z turbiną nie specjalnie dobrze współpracuje z LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |