Popularne na rynku

Silnik PSA 2.0 16V 140KM EW10 A

71436
Silnik PSA 2.0 16V 140KM EW10 A

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik 2.0 16V o mocy 140KM to konstrukcja, która miała zastąpić starszą wysłużoną odmianę EW10 J4 nie spełniającą europejskich norm spalin. Silnik zaawansowany technologicznie w porównaniu do poprzednika, miedzy innymi zastosowano zmienne fazy rozrządu VVT, wtrysk sekwencyjny Magneti Marelli 6LP a układ wydechowy został wyposażony w katalizator wstępny. Te i inne nowości miały wpłynąć na poprawienie dynamiki, elastyczności silnika oraz na niższy poziom spalania. Dodatkowo silnik spełnia normy spalin Euro4. Trzeba kontrolować poziom oleju, ponieważ przypadłością tej jednostki jest duży apetyt na olej. Użytkownicy, którzy zamontowali instalację LPG będą zadowoleni bo silnik świetnie współpracuje z gazem i dodatkowo posiada hydrauliczna regulację zaworów. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą usatysfakcjonowani z kultury pracy silnika i jego osiągów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • bardzo dobrze współpracuje z LPG

Wady

  • awarie przepustnicy
  • awarie cewki
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.4)
Trwałość 9.1/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

43%
9%
11%
4%
16%
6%
11%
Suma głosów: 70

Opinie użytkowników

07.11.2021 C5 1 FL
(8.7)
Opinia: Citroën był wieloletnim mistrzem świata konstruktorów w rajdach samochodowych,a tam silniki były 2 litrowe,więc te silniki ma "obcykane".Dobry silnik.Pali za pierwszym razem niezależnie od pogody.Czuć pod nogą te 140 kucyków.Dynamika dobra.Bardzo długa piątka,bo ciągnie od 60 km/h do końca.Cichy.Zrywny.Zero wycieków.Jeżdżę dużo autostradą i prawdopodobnie przez
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niezawodne uruchamianie. Bezawaryjność. Praca z LPG. Dynamika. Spalanie. Kultura pracy.
Wady: Pobór oleju. Dziwne szarpanie przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem.
  • Silnik: 140 KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 260 tys.
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
18.05.2021 c5x7
(8.7)
Opinia: C5X7przez 8lat i 220 tys km użytkowania tylko świece , filtry , olej 5w40(pobór ok 0,5 L na 15 tys) tylko sonda a tak nic się nie zepsuło.Silnik dzielnie znosi gaz od 120 tyś km. Dynamika OK choć brak 6 biegu to porażka, gdyż silnik
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: wytrzymałość i dobra współpraca z gazem
Wady: lekki pobór oleju , głośna praca
  • Silnik: 143
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 228000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
04.05.2021 407 SW
(6.3)
Opinia: 407 2005 rok LPG . Obecnie ma przebieg 310000 . Co do silnika to do przebiegu 275000 eksploatowany był w Finlandii. Na razie nic się nie dzieje. kompresja na poziomie 12,6 i oczywiście popija olej ale też ma wycieki. Ale ponoć tak ma być. Jedynym
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Trwały pomimo przebiegów. Usterki jeśli występują są na ogół proste.
Wady: Lubi popić oliwę oraz puścić tu i ówdzie przez uszczelnienia. Durne rozwiązanie filtra oleju. prze co przy każdej wymianie silnik jest mocno pozalewany.
  • Silnik: EW 10 A
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam
18.12.2020 Peugeot 407
(8.3)
Opinia: Miałem taki silnik w peugeocie 407. Jak na wolnossącą benzynę jest dość dynamiczny i ma moment obrotowy już z samego dołu. Osiągi też jedne z najlepszych w tej klasie motorów. Jazda po mieście rewelacja, totalna cisza w kabinie. Powyżej 120 km/h zaczyna hałasować, choć pewnie to wynikało
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Względnie dobra dynamika Idealny pod LPG Wysoka trwałość Bardzo cicha praca na niskich obrotach
Wady: Przy większych przebiegach problemy z wyciekami oleju
  • Silnik: 140 km RFJ EW10
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 270 000 km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
18.07.2019 307 5d po lifcie
(8.0)
Opinia: Przejechałem tym silnikiem ponad 110tys, obecnie auto ma 160tys przebiegu. Dobra dynamika, jadąc płynnie (co nie znaczy powoli) pali 7 w trasie. Średnie spalanie mam ok. 7.5 Fakt- auto nieduże bo to 307 hatchback. Wymieniona sonda lambda, czujnik temperatury, czyli zupełne drobiazgi. Bierze ok litr
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 143 EW10A
  • Rocznik / Przebieg: 2006 160tys
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam