Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik 2.2 16V o mocy 158KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Jednostka weszła do produkcji w 2000 roku, konstrukcja trwała o wysokiej kulturze pracy i dobrej dynamice wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Przez zastosowanie dwóch wałków równoważących praca silnika jest na najwyższym poziomie. Niestety silnik nie jest wolny od awarii a do najbardziej uciążliwych musimy zaliczyć usterki przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lambd oraz drobnej elektryki.
Do droższych i bardziej problematycznych trzeba zaliczyć problemy z wariatorem zmiennych faz rozrządu!!! Kolejnym problemem są dosyć duże ubytki oleju co może skutkować poważanymi awariami a w końcu doprowadzić do remontu silnika. Po za tym ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny, jednak poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG która bardzo dobrze współpracuje z jednostką.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 5) | (7.8) |
| Trwałość | 7.4/10 |
| Utrzymanie | 7.2/10 |
| Dynamika | 8.8/10 |