Popularne na rynku

Silnik 2.2 16V 158KM (EW12 J4)

33222
Kategoria: Silniki PSA EW/ES
Silnik 2.2 16V 158KM (EW12 J4)

Silniki PSA EW/ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik 2.2 16V o mocy 158KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Jednostka weszła do produkcji w 2000 roku, konstrukcja trwała o wysokiej kulturze pracy i dobrej dynamice wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Przez zastosowanie dwóch wałków równoważących praca silnika jest na najwyższym poziomie. Niestety silnik nie jest wolny od awarii a do najbardziej uciążliwych musimy zaliczyć usterki przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lambd oraz drobnej elektryki. Do droższych i bardziej problematycznych trzeba zaliczyć problemy z wariatorem zmiennych faz rozrządu!!! Kolejnym problemem są dosyć duże ubytki oleju co może skutkować poważanymi awariami a w końcu doprowadzić do remontu silnika. Po za tym ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny, jednak poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG która bardzo dobrze współpracuje z jednostką.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • awarie przepustnicy
  • awarie elektroniki
  • duże ubytki oleju
  • awarie wariatora
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.6)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

18%
6%
29%
24%
6%
18%
0%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

16.01.2018 yogi
(9.0)
Opinia: silnik nowoczesny jak na ówczesne czasy,dynamiczny i elastyczny. niestety PSA nie popisała się z wariatorem (norma),który klekocze jak stary diesel i należało by go wymieniać razem z rozrządem.koszt w aso wariatora to 1800zł!!! nie wiem czemu taka chora cena!!!! rozrząd tani,rzeczy eksploatacyjne tanie,niestety wariataor nowy z aso
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 406 break 2.2 158km
  • Rocznik / Przebieg: 2004 /168000
  • Spalanie: 12.5 l/100km
Polecam
06.01.2018 Janko
(8.3)
Opinia: Podzielę się moją opinią po przejechaniu ponad 30tys km(w tym na 16tys km na lpg-sekwencja full) jednostką o mocy 158 koni_m w Peugeot 407. Silnik cichy choć pracuje na postoju jak mały trzycylindrowy diesel. Prawdopodobnie przyczyną takiej kultury pracy jest wariator zmiennych faz rozrządu. Dla ciekawostki
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 407 158 koni
  • Rocznik / Przebieg: 2006 232000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
17.12.2017 Mariusz
(6.0)
Opinia: Silnik bardzo ekonomiczny. Przy LPG wzrost zużycia oleju. Innych problemów nie było:)
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 407/163km
  • Rocznik / Przebieg: 2007/160000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam
27.08.2017 Marek
(7.0)
Opinia: Niestety gdyby nie duża awaryjność oraz bardzo kosztowny serwis to można by było powiedzieć że świetna jednostka o bardzo dobrych parametrach.Przez trzy lata użytkowania maiłem nie małe przejścia wymiana wariatora który wymienimy tylko w ASO za ponad 1300 zł plus wymiana,jeszcze oleje i filtry itd,dużo
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 407/158
  • Rocznik / Przebieg: 2005/230tys
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam