Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 2.0i 16V DOHC o mocy 150-152KM był montowany w sportowych odmianach samochodów Citroen oraz Peugeot i jest odmianą z rodziny XU. Konstrukcja z lat 90-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Silnik dobrze sobie radzi z napędem aut w których jest montowany, dynamika jest na dobrym poziomie. Co do awaryjności poza poważnymi problemami z panewkami, które lubią się obrócić przy dużych przebiegach oraz przeciążeniach to silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny. Użytkownicy tej jednostki mogą liczyć na bardzo dobrą dynamikę jak również świetne osiągi jak na silnik z lat 80-tych.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra dynamika
dostępność części
dobra współpraca z LPG
Wady
wyskoki poziom spalania
drobne awarie osprzętu
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 80.000 km
Ilość oleju silnikowego:
4.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną