Silnik PSA 2.0i DOHC 150KM-152KM XU10 J4D/Z

4067
Silnik PSA 2.0i DOHC 150KM-152KM XU10 J4D/Z

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 2.0i 16V DOHC o mocy 150-152KM był montowany w sportowych odmianach samochodów Citroen oraz Peugeot i jest odmianą z rodziny XU. Konstrukcja z lat 90-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Silnik dobrze sobie radzi z napędem aut w których jest montowany, dynamika jest na dobrym poziomie. Co do awaryjności poza poważnymi problemami z panewkami, które lubią się obrócić przy dużych przebiegach oraz przeciążeniach to silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny. Użytkownicy tej jednostki mogą liczyć na bardzo dobrą dynamikę jak również świetne osiągi jak na silnik z lat 80-tych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wyskoki poziom spalania
  • drobne awarie osprzętu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami