Silnik PSA 2.0i DOHC 132KM XU10 J4R

12886
Silnik PSA 2.0i DOHC 132KM XU10 J4R

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 2.0i 16V DOHC o mocy 132KM był montowany w samochodach marki Citroen oraz Peugeot klasy C D oraz Van. Konstrukcja z lat 90-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Silnik dobrze sobie radzi z napędem aut w których jest montowany, dynamika jest na dobrym poziomie. Co do awaryjności poza poważnymi problemami z panewkami, które lubią się obrócić przy dużych przebiegach oraz przeciążeniach silnik jest trwały i mało awaryjny. Użytkownicy tej jednostki mogą liczyć na dobre osiągi, niska awaryjność oraz spalanie na przyzwoitym poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobra dynamika
  • niska awryjność
  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • łatwy serwis
  • dostępność części

Wady

  • poważne awarie panewek

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
33%
33%
0%
33%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

14.04.2018 Tomasz
(7.7)
Opinia: Mam go w 406 coupe. Silnik żwawy, ale nie pasuje do sportowego charakteru auta. Ekonomiczny podczas podróży 100 km/h (7,5 PB, 10,2 LPG). Moc czuć pod nogą dopiero od 4000 obrotów. Mam poczucie, że skrzynia jest za krótko zestrojona, albo brakuje 6. biegu. Polecam, ale
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Peugeot 406 coupe 132km
  • Rocznik / Przebieg: 1997 / 320 000 km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
08.07.2017 Michał
(9.3)
Opinia: Silnik dodatkowo w gazie, stara pancerna konstrukcja której ciężko coś zarzucić, no poza małym apetytem na paliwo i małym brakiem elastyczności (maks. moment obrotowy dopiero przy 4200 obr/min) Co do informacji na stronie to jest jeden błąd, do tego silnika wchodzi 4.25 l oleju a nie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Peugeot 406 2.0 16v 132 KM
  • Rocznik / Przebieg: 1997/ 245 tyś
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam