Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 2.0 16V o mocy 136KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 90-tych nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Niestety silnik nie jest wolny od awarii, zdarzają się kosztowne problemy z popychaczami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu. Do mniej kosztownych możemy zaliczyć awarie przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lamba oraz drobnej elektryki. Silnik ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny ale poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.
Opinia:
Świetny silnik, ponad 300kkm przebiegu, spalanie oleju niemal zerowe, jedynie skądś się poci i raczej przez to widzę ubytek oleju. LPG bardzo mu smakuje, bo pali go w mieście ok. 14L w trasie 9L. W 206 MEGA dynamiczny silnik, licznik zamyka ;). Jedynie problemy z
cewką zapłonową, tak to zawsze odpala i jedzie.
10.0/10
8.0/10
9.0/10
Zalety:
Dynamika, bezawaryjność, prostota konstrukcji
Wady:
Spore spalanie, cewka zapłonowa
Silnik:
2.0 RFN 16V 136km
Rocznik:
1999
Przebieg:
310000
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
03.06.2024Peugeot 307 CC
(9.3)
Opinia:
20 lat, 300 tys przebiegu, pali na dotyk, żadnych wycieków, nie bierze grama oleju. przez ostatnie 10 lat z awarii tylko wymiana cewek.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
trwałość, oszczędność, niezła dynamika
Wady:
brak
Silnik:
2.0 136 km EW10 J4
Rocznik:
2004
Przebieg:
300.000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
04.08.2022Peugeot 407 SW
(9.3)
Opinia:
Silnik wywodzący sie jeszcze ze starej szkoły, idiotoodporny, wystarczy mu nie szkodzić zaniedbaniami. Mam w 407SW. Nie jest to demon przy tej masie auta (w 206 s16 to inna bajka) ale jak ktoś umie jeździć i zmieniać biegi to daje rade. LPG bardzo dobrze znosi,
w trasie 9.5-10.5L. Dla tych, ktorzy narzekają na pobór oleju - spróbujcie zrobić płukankę, bo mogą byc przypieczone pierścienie i ewentualnie zmienic olej. Ja przeszedlem po plukance z Totala na Xado, a potem na Eurola i od wymiany do wymiany, czyli 10-12tys km okolo, dolewam moze z 6-7 setek przy czym lwią czesc przebiegu to trasa na ekspresówkach/autostradach. Dbajcie o te silniki, bo juz takich nie bedzie ;)
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
współpraca z LPG, trwałość, prostota obsługi, koszty utrzymania
Silnik:
EW10J4 (RFN) 136km
Rocznik:
2005
Przebieg:
267000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
08.05.2022Peugeot 407
(9.0)
Opinia:
Wolnossąca benzyna bez koła zmiennych faz rozrządu, z jednej strony tani w utrzymaniu i bezawaryjny, a z drugiej brakuje momentu przy niższych obrotach. Bardzo dobrze toleruje LPG, u mnie w Peugeocie 407 po mieście do 11l LPG, w trasie w zależności od prędkości (110 do
140km/h) od 8l do 10.5l.
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
Tani w utrzymaniu, toleruje LPG
Wady:
Niski moment obrotowy do mniej więcej 1700rpm
Silnik:
136
Rocznik:
2005
Przebieg:
245000
Spalanie:
9.2 l/100km
Polecam
21.08.2021citroen jumpy
(10.0)
Opinia:
bardzo dobry silnik mam 910.000 nalotu od 175.00 na gazie i bez problemu pali na dotyk
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
trwały i niezawodny
Wady:
bierze trochę oleju 1 l na 10000 km i już trochę głośny powyżej 110 km