Popularne na rynku

Silnik PSA 2.0 16V 136KM EW10 J4

50672
Silnik PSA 2.0 16V 136KM EW10 J4

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 2.0 16V o mocy 136KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 90-tych nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Niestety silnik nie jest wolny od awarii, zdarzają się kosztowne problemy z popychaczami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu. Do mniej kosztownych możemy zaliczyć awarie przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lamba oraz drobnej elektryki. Silnik ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny ale poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • problemy z sondą lambda
  • duże zużycie oleju
  • falowanie obrotów
  • problem z popychaczami

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (8.8)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 8.9/10
Dynamika 7.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 2

Najbardziej awaryjna część

59%
7%
5%
2%
2%
9%
16%
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

08.05.2022 Peugeot 407
(9.0)
Opinia: Wolnossąca benzyna bez koła zmiennych faz rozrządu, z jednej strony tani w utrzymaniu i bezawaryjny, a z drugiej brakuje momentu przy niższych obrotach. Bardzo dobrze toleruje LPG, u mnie w Peugeocie 407 po mieście do 11l LPG, w trasie w zależności od prędkości (110 do
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Tani w utrzymaniu, toleruje LPG
Wady: Niski moment obrotowy do mniej więcej 1700rpm
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 9.2 l/100km
Polecam
21.08.2021 citroen jumpy
(10.0)
Opinia: bardzo dobry silnik mam 910.000 nalotu od 175.00 na gazie i bez problemu pali na dotyk
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: trwały i niezawodny
Wady: bierze trochę oleju 1 l na 10000 km i już trochę głośny powyżej 110 km
  • Silnik: 136 KM
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 910.000
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam
21.10.2020 Citroen C8
(8.7)
Opinia: Pancerny silnik Citroen C8 daje radę jeden z ostatnich który tak dobrze wspolpracuje z LPG.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Pancerny silnik .wspolpracuje z LPG.
Wady: Bierze trochę oleju ok.1l na 15 tys.km trzeba dolać ale w instrukcji Citroena jest to opisane.
  • Silnik: Ew10 j4 136 km.
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 268000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
23.12.2019 Fiat Ulysse II
(6.0)
Opinia: Silnik w Fiacie Ulysse II. Trochę się męczy z ciężkim autem. Głośny i pali swoje. Na dodatek przy 140 kkm spala olej chyba litr na 500 km. Płyn czysty, olej czysty, auto nie kopci a oleju ubywa. Olej zbiera się w odmiennych. Kompresja
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: No nie wiem czy jest zrywny i wytrzymały, bo u mnie to padają.
Wady: Głośny, chyba mułowaty no i kiepski skoro przy 140 kkm pierścionki są kaputt.
  • Silnik: 2.0 16V 136 km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 140 000
  • Spalanie: 10.7 l/100km
Odradzam
04.01.2019 C5 mkIII
(8.7)
Opinia: Nie wiem co tu ludzie za bzdury piszą :D. C5 2009r. ma przejechane 290 tys. z czego instalacja LPG założona przy 210tys. Z silnikiem jak się dba nie ma żadnych problemow.. bierze delikatnie olej ale to jest okolo 0,5-0,8 l na 10 000 zależy ile
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2.0 16 v / 140km
  • Rocznik / Przebieg: 2009r. / 290tys
  • Spalanie: 11.5 l/100km
Polecam