Silnik PSA 2.0 16V 136KM EW10 J4

68770
Silnik PSA 2.0 16V 136KM EW10 J4

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 2.0 16V o mocy 136KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 90-tych nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Niestety silnik nie jest wolny od awarii, zdarzają się kosztowne problemy z popychaczami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu. Do mniej kosztownych możemy zaliczyć awarie przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lamba oraz drobnej elektryki. Silnik ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny ale poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • problemy z sondą lambda
  • duże zużycie oleju
  • falowanie obrotów
  • problem z popychaczami

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (8.9)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 2

Najbardziej awaryjna część

52%
6%
6%
5%
6%
8%
16%
Suma głosów: 62

Opinie użytkowników

04.12.2024 Peugeot 206 S16
(9.0)
Opinia: Świetny silnik, ponad 300kkm przebiegu, spalanie oleju niemal zerowe, jedynie skądś się poci i raczej przez to widzę ubytek oleju. LPG bardzo mu smakuje, bo pali go w mieście ok. 14L w trasie 9L. W 206 MEGA dynamiczny silnik, licznik zamyka ;). Jedynie problemy z
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika, bezawaryjność, prostota konstrukcji
Wady: Spore spalanie, cewka zapłonowa
  • Silnik: 2.0 RFN 16V 136km
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
03.06.2024 Peugeot 307 CC
(9.3)
Opinia: 20 lat, 300 tys przebiegu, pali na dotyk, żadnych wycieków, nie bierze grama oleju. przez ostatnie 10 lat z awarii tylko wymiana cewek.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: trwałość, oszczędność, niezła dynamika
Wady: brak
  • Silnik: 2.0 136 km EW10 J4
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 300.000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
04.08.2022 Peugeot 407 SW
(9.3)
Opinia: Silnik wywodzący sie jeszcze ze starej szkoły, idiotoodporny, wystarczy mu nie szkodzić zaniedbaniami. Mam w 407SW. Nie jest to demon przy tej masie auta (w 206 s16 to inna bajka) ale jak ktoś umie jeździć i zmieniać biegi to daje rade. LPG bardzo dobrze znosi,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: współpraca z LPG, trwałość, prostota obsługi, koszty utrzymania
  • Silnik: EW10J4 (RFN) 136km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 267000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
08.05.2022 Peugeot 407
(9.0)
Opinia: Wolnossąca benzyna bez koła zmiennych faz rozrządu, z jednej strony tani w utrzymaniu i bezawaryjny, a z drugiej brakuje momentu przy niższych obrotach. Bardzo dobrze toleruje LPG, u mnie w Peugeocie 407 po mieście do 11l LPG, w trasie w zależności od prędkości (110 do
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Tani w utrzymaniu, toleruje LPG
Wady: Niski moment obrotowy do mniej więcej 1700rpm
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 9.2 l/100km
Polecam
21.08.2021 citroen jumpy
(10.0)
Opinia: bardzo dobry silnik mam 910.000 nalotu od 175.00 na gazie i bez problemu pali na dotyk
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: trwały i niezawodny
Wady: bierze trochę oleju 1 l na 10000 km i już trochę głośny powyżej 110 km
  • Silnik: 136 KM
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 910.000
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię