Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 2.0i 8V SOHC o mocy 121KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot klasy C oraz D. Konstrukcja z lat 80-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Ogólnie silnik ma bardzo niską awaryjność, jedyną przypadłością są pękające głowice tyczy się to raczej jednostek o bardzo dużych przebiegach, nieodpowiednio serwisowanych. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie drobnej elektryki. Silnik ma przyzwoitą dynamikę jednak poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała jednostka
niska awaryjność
dobra dynamika
dobrze współpracuje z LPG
Wady
pękające głowice
wysokie spalanie
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 80.000
Ilość oleju silnikowego:
5.4 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 15.000
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Średnia ocena użytkowników
Średnia (głosów: 1)
(7.0)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:
10
Czy poleciłbyś ten silnik?
Suma głosów:
4
4
0
Najbardziej awaryjna część
25%
0%
0%
0%
25%
0%
50%
Suma głosów:
4
Opinie użytkowników
23.03.2018Janusz
(7.0)
Opinia:
Silnik to klasyczny wół roboczy bardzo trwały i mało awaryjny,jak już coś się zepsuje to drobiazg i koszty są nie wielkie.Spalanie dosyć wysokie bo ponad 10 l ale to jego wada stare jednostki są bezawaryjne ale nie oszczędne.Gazu nie montuję bo auto użytkuję w warzywniaku
do transportu warzyw więc najniższe możliwe wysilenie.Zrobiłem nim ponad 150tys i z większych awarii nic nie miałem,koszty utrzymania na dobrym poziomie części tanie serwis prosty.