Popularne na rynku

Silnik 1.2 16V DualJet K12C

34877
Kategoria: Silniki Suzuki
Silnik 1.2 16V DualJet K12C

Silniki Suzuki są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki

Silnik 1.2 DualJet o mocy 90KM wprowadzony został na rynek w 2015 roku i miała zastosowanie w Suzuki Baleno.Konstrukcja czterocylindrowa wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na Łańcuchu.Silnik DualJet to wolnossąca jednostka o nowatorskich rozwiązaniach technologicznych.Priorytetem było skonstruowanie silnika który  będzie zużywał jak najmniej paliwa,kwestią drugorzędną były osiągi.Cel został osiągnięty a w dodatku dynamika oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.Aby to osiągnąć w silniku zastosowano szereg rozwiązań w układzie wtryskowym,wysoki stopień sprężenia 12:1,zmniejszenie objętości komór spalania, oraz zastosowaniu dwóch wtrysków na jeden cylinder.Ze względu na rosnącą temperaturę przez duże ciśnienie w komorze spalania silnik został wyposażony w specjalny układ chłodzenia.Temperaturę na każdy cylinder obniża specjalny system natrysku oleju na tłok przez zastosowanie specjalnych wtryskiwaczy olejowych.Kolejnym nowatorskim rozwiązaniem jest chłodnica w układzie recyrkulacji spalin EGR która również wpływa na obniżenie temperatury w cylindrach.Biorąc pod uwagę wszystkie te rozwiązania można stwierdzić jednoznacznie że mamy doczynienia nowoczesną konstrukcją.Silnik świetnie spisuje się w ruchu miejskim aczkolwiek bez problemu i większego wysiłku pokonuje krótkie dystansy.Ta nowoczesna jednostka może pochwalić się dobrymi parametrami a co najważniejsze niskimi kosztami użytkowania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobra dynamik
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Shell Am-L 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (9.4)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

6%
6%
3%
11%
6%
69%
0%
Suma głosów: 35

Opinie użytkowników

14.02.2022 Baleno
(8.7)
Opinia: Silnik bardzo oszczędny. Spalanie poniżej 5 litrów to żaden problem. Póki co bez awarii.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Oszczędny, bezawaryjny
  • Silnik: 90KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 53000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
09.11.2021 Suzuki Ingis III
(9.3)
Opinia: Silnik w Suzuki Ignis III (2017) jest idealny. 4 cylindrowa jednostka pracuje bardzo przyjemnie i gładko, jest przewidywalny jeśli chodzi o narastanie mocy i momentu, jednocześnie jeśli chcemy uzyskać więcej mocy bardzo dobrze pracuje na wyższych obrotach. Dla małego samochodu jest idealny a dopracowana konstrukcja
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bardzo dobra kultura pracy Niskie spalanie Dobrze wchodzi na wyższe obroty dla uzyskania mocy
Wady: brak
  • Silnik: 90 KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 40 000
  • Spalanie: 4.6 l/100km
Polecam
23.08.2019 Baleno 2018
(9.0)
Opinia: Silnik bardzo dobry. Niskie spalanie do prędkości 110 km/h potem jest przeciętnie, bo 140-150km/h (licznikowe 160 km) mamy spalanie 8,5-9,0. Załadowane auto na wakacje (5 osób, bagaże, bagażnik dachowy i platforma rowerowa) i jesteś królem prawego pasa na autostradzie. Problemy przy wyprzedzaniu ciężarówek. Auto lekkie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: K12C
  • Rocznik / Przebieg: 2018/14000 km
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
18.12.2018 Gregory
(9.0)
Opinia: Bardzo niskie spalanie, cichutki, elastyczny. Spalanie na poziomie diesla 1.3 jtd. Rakieta to nie jest, ale wystarczająco dynamiczny. Awarii brak.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Suzuki Baleno 1.2
  • Rocznik / Przebieg: 2016 ,34 tys
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
25.11.2018 Imię
(10.0)
Opinia: Silnik ten to rozwijana, udoskonalana od 2010 roku konstrukcja - to ważny aspekt. Z silnikiem już od początku produkcji nie ma absolutnie żadnych problemów, a także bez problemu współpracuje z instalacją gazową. Jedynym minusem może być tu wymienienie całych szklanek na odpowiedni wymiar w przypadku
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Suzuki Swift 2017- / 90 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2018, 2000 km
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam