Silnik 1.2 DualJet o mocy 90KM wprowadzony został na rynek w 2015 roku i miała zastosowanie w Suzuki Baleno.Konstrukcja czterocylindrowa wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na Łańcuchu.Silnik DualJet to wolnossąca jednostka o nowatorskich rozwiązaniach technologicznych.Priorytetem było skonstruowanie silnika który będzie zużywał jak najmniej paliwa,kwestią drugorzędną były osiągi.Cel został osiągnięty a w dodatku dynamika oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.Aby to osiągnąć w silniku zastosowano szereg rozwiązań w układzie wtryskowym,wysoki stopień sprężenia 12:1,zmniejszenie objętości komór spalania, oraz zastosowaniu dwóch wtrysków na jeden cylinder.Ze względu na rosnącą temperaturę przez duże ciśnienie w komorze spalania silnik został wyposażony w specjalny układ chłodzenia.Temperaturę na każdy cylinder obniża specjalny system natrysku oleju na tłok przez zastosowanie specjalnych wtryskiwaczy olejowych.Kolejnym nowatorskim rozwiązaniem jest chłodnica w układzie recyrkulacji spalin EGR która również wpływa na obniżenie temperatury w cylindrach.Biorąc pod uwagę wszystkie te rozwiązania można stwierdzić jednoznacznie że mamy doczynienia nowoczesną konstrukcją.Silnik świetnie spisuje się w ruchu miejskim aczkolwiek bez problemu i większego wysiłku pokonuje krótkie dystansy.Ta nowoczesna jednostka może pochwalić się dobrymi parametrami a co najważniejsze niskimi kosztami użytkowania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 8) | (9.4) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 8.1/10 |