Silnik Ford 2.0i 16V Zetec-E o mocy 131KM miał zastosowanie w samochodach Ford Focus, Mondeo, Cougar oraz Maverick. Konstrukcja DOHC z dwoma walkami rozrządu, aluminiową pokrywą zaworów, aluminiowym kolektorze dolotowym i hydraulicznymi popychaczami zaworów. W 1995 roku silnik został poddany modyfikacji i zastosowano plastikowy kolektor dolotowy oraz system recyrkulacji spalin EGR. Dodatkowo popychacze zostały zmienione na mechaniczne z płytkami, zmodyfikowano pompę oleju i wydłużone korbowody. Jednostka bardzo udana i sprawdzona, nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów, do najbardziej uciążliwych należą awarie świecy zapłonowej, przewodów wysokiego napięcia, alternatorów i drobnej elektryki. Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo. W modelach segmentu D-Mondeo dochodzi do 14L/100km!!! Jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, odpowiednio serwisować bezproblemowo uzyskamy przebieg 500tys/km!!! Podsumowując możemy stwierdzić, że silnik 2.0 16V Zetec jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Wersja -Duratec RS o mocy215 KM w Focusa RS.
Wersja- Zetec o mocy 173KM Focusie ST170, powstała przy współpracy z firmą Cosworth w której zastosowano zmienne fazy rozrządu (VCT)
Średnia (głosów: 3) | (7.0) |
Trwałość | 7.0/10 |
Utrzymanie | 5.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |