Ford

Silnik Ford 2.0i 16V Zetec-E 131KM Zeta-ED

22135
Silnik Ford 2.0i 16V Zetec-E 131KM Zeta-ED

Silniki Ford Zetec / Endura / CVH / I4 są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 2.0i 16V Zetec-E o mocy 131KM miał zastosowanie w samochodach Ford Focus, Mondeo, Cougar oraz Maverick. Konstrukcja DOHC z dwoma walkami rozrządu, aluminiową pokrywą zaworów, aluminiowym kolektorze dolotowym i hydraulicznymi popychaczami zaworów. W 1995 roku silnik został poddany modyfikacji i zastosowano plastikowy kolektor dolotowy oraz system recyrkulacji spalin EGR. Dodatkowo popychacze zostały zmienione na mechaniczne z płytkami, zmodyfikowano pompę oleju i wydłużone korbowody. Jednostka bardzo udana i sprawdzona, nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów, do najbardziej uciążliwych należą awarie świecy zapłonowej, przewodów wysokiego napięcia, alternatorów i drobnej elektryki. Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo. W modelach segmentu D-Mondeo dochodzi do 14L/100km!!! Jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, odpowiednio serwisować bezproblemowo uzyskamy przebieg 500tys/km!!! Podsumowując możemy stwierdzić, że silnik 2.0 16V Zetec jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • Wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo trwała jednostka
  • tani w eksploatacji
  • dostępność części

Wady

  • paliwożerna / benzyna
  • awarie świec zapłonowych
  • awarie silnika krokowego
  • zużycie kabli wysokiego napięcia

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Wersja -Duratec RS o mocy215 KM w Focusa RS.
Wersja- Zetec o mocy 173KM Focusie ST170, powstała przy współpracy z firmą Cosworth w której zastosowano zmienne fazy rozrządu (VCT)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.0)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

7%
0%
14%
50%
21%
0%
7%
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

14.08.2022 ford mondeo mk2 kombi
(7.7)
Opinia: gdyby nie mój błąd przy ustawianiu rozrządu...siln iczek zacny, nie żre oleju i pali tyle ile jest opisie w moim Modzio. 8/100 litra w miieście 9/100czyli na jednym litrze 12 kilometrów.
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bezawaryjny
Wady: Problemy z cewką i świecami. nadmiar mocy grzeje kable alternatora.
  • Silnik: 131
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 360000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
17.07.2018 Adam
(7.0)
Opinia: 9/10 za trwałość z powodu przepustnicy i później nieszczelnego przewodu podciśnienia. Tylko z tym miałem problem. Trzeba było co jakiś czas wyczyścić. A przypuszczam że gdybym znalazł wcześniej nieszczelność przewodu nie byłoby kłopotu z czyszczeniem. Dynamika jak do Focusa MK1 co najmniej wystarczająca. Auto fajnie
  • 9.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Focus MK1
  • Rocznik / Przebieg: 2000/280000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
14.10.2017 Lulek
(6.3)
Opinia: Dobre osiągi a po za tym wysoki koszty użytkowania,bardzo paliwożerna jednostka,koszty serwisu duże bo ciągle coś mu dolegało.
  • 5.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mondeo MK2 132KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000 r 230 tys
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię