Ford

Silnik Ford 2.3i Y5 DOHC 140KM-147KM

5728
Silnik Ford 2.3i Y5 DOHC 140KM-147KM

Silniki Ford Zetec / Endura / CVH są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 2.0i 16V DOHC 140-147KM jest najmocniejszą odmianą z rodziny Ford I4 DOHC która miała zastosowanie w modelach Ford Scorpio oraz Galaxy. Jednostka czterocylindrowa wyposażona w wielopunktowy wtrysk paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu oraz  hydraulicznymi popychaczami. Konstrukcja uchodzi za dosyć trwałą przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje kilkaset tysięcy kilometrów bez większych problemów.Niestety konstruktorzy nie udo końca przemyśleli układ osprzętu oraz elektryki która jest w ciężko dostępnych miejscach,demontaż oraz ich wymiana sprawi wiele problemów.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć drobną elektrykę oraz osprzęt,również trzeba nadmienić że spalanie aut z tym silnikiem nie należy do niskich.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

21.02.2022 galaxy
(8.3)
Opinia: te motory robią po 500 tyś km na LPG bez remontu ;)
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: trwałość, bezobsługowy łańcuch rozrządu, hydrauliczne kasatory luzu ( + dla lpg)
  • Silnik: 2,3 Y5B
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam