Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Ford 1.6i 16V Zetec-E o mocy 90-95KM miał zastosowanie od 1995 roku w samochodach Ford Escort oraz Mondeo. Konstrukcja czterocylindrowa, 16-zaworowa z dwoma walkami rozrządu. Konstrukcja z aluminiową pokrywą zaworów i aluminiowym kolektorze dolotowym z hydraulicznymi popychaczami zaworów. Niestety nie do końca została dopracowana ich praca, w przypadku zastosowania oleju o innej specyfikacji doprowadza do zawieszenia się zaworu EGR. Ta przypadłość została wyeliminowana w 1995 roku przy modernizacji jednostki. Silnik bardzo udany i sprawdzony, nieprzysparzający użytkownikom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo, alternatywom jest montaż instalacji LPG, która dobrze współpracuje z silnikiem. Jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (7.0) |
| Trwałość | 7.5/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 5.5/10 |