Ford

Silnik Ford 1.8i 16V Zetec-E 115KM Zeta-EY

21575
Silnik Ford 1.8i 16V Zetec-E 115KM Zeta-EY

Silniki Ford Zetec / Endura / CVH / I4 są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 1.8i 16V Zetec-E o mocy 115KM  miał zastosowanie w samochodach Ford Escort, Focus oraz Mondeo. Konstrukcja DOHC z dwoma walkami rozrządu, aluminiową pokrywą zaworów i aluminiowym kolektorze dolotowym i hydraulicznymi popychaczami zaworów. W 1995 roku silnik został poddany modyfikacji. Zastosowano plastikowy kolektor dolotowy i system recyrkulacji spalin EGR, dodatkowo popychacze zostały zmienione na mechaniczne z płytkami, zmodyfikowano pompę oleju i wydłużone korbowody. Silnik nie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to trzeba pilnować regulacji zaworów lub montować  instalację z lubrifikacją. Jednostka bardzo udana i sprawdzona, nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie świec zapłonowej, przewodów wysokiego napięcia, alternatorów i drobnej elektryki. Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo, w modelach segmentu D-Mondeo dochodzi do 14L/100km!!! Jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • tani w eksploatacji
  • dostępność części

Wady

  • paliwożerna / benzyna
  • regulacja luzów zaworowych
  • awarie świec zapłonowych
  • awarie termostatu
  • awarie silnika krokowego
  • zużycie kabli wysokiego napięcia

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.2)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 5.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
30%
0%
10%
0%
40%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

21.10.2019 Mondeo MK2
(5.3)
Opinia: Ekonomiczny do czasu, awarii termostatu etc, w lpg po 40k km zawory się rozklekotały, remont 2k pln, Trzeba uważać.
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 342450
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
05.06.2017 Bartek
(7.0)
Opinia: Mam ten silnik w Fordzie Focus mk 1 (2000). Bardzo dobry silnik, niezawodny. Olej wymieniam raz do roku lub max 15 tys km, na ogół ok 10 tys km. Przebieg silnika to najprawdopodobniej 250 tys i rośnie (możliwe że licznik był w aucie cofany więc
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Ford Focus mk 1 , 1.8 115 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000 250 tys km
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię