Ford

Silnik Ford 1.7 16V Zetec-SE VCT 125KM Sigma-MH

10719
Silnik Ford 1.7 16V Zetec-SE VCT 125KM Sigma-MH

Silniki Ford Zetec / Endura / CVH / I4 są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 1.7 16V Zetec-SE VCT o mocy 125KM montowany w Fordzie Puma. Konstrukcja z zastosowaniem nowszych rozwiązań – miedzy innymi silnik wyposażono w zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Do najbardziej uciążliwych mankamentów trzeba zaliczy głośną pracę silnika, jedyna pomocą może być montaż maty wygłuszającej która zmniejszy hałas ale go nie wyeliminuje. Jedną z poważniejszych awarii jest usterka wariatora faz rozrządu objawia się to klekotem silnika na wolnych obrotach. Niestety jest to droga usterka, ponieważ nie występują zamienniki do tego modelu a w serwisie koszt wariatora przekracza 1000zł. Musimy pamiętać, że wymiana rozrządu nie należy do łatwych ponieważ utrudnia go właśnie wariator. Do drobnych usterek musimy zaliczyć awarie sondy lambdy. Mechanicy odradzają montaż instalacji LPG a jeżeli już zdecydujemy się to musimy liczyć się  z wyższymi kosztami montażu, trzeba pamiętać aby była idealnie zestrojona. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie sondy lambda
  • awarie wariatora faz rozrządu
  • utrudniona wymiana rozrządu
  • kosztowny montaż instalacji LPG
  • głośna praca silnika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 10.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

25%
0%
25%
25%
25%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

01.10.2017 Przemek
(10.0)
Opinia: Silnik bardzo dobrej konstrukcji. Przejechałem Pumcią 100tys km na gazie bez większych awarii. Raz wymieniona sonda lambda, świece i przewody zapłonowe) Płyny wymieniane na czas raz problem z silniczkiem krokowym który po przepłukaniu wd40 (działa dalej i zrobił od tamtej chwili 60tys km). Rozrząd faktycznie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.7 125km
  • Rocznik / Przebieg: 1997 304tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię