Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Renault 1.8 SOHC SPI 88KM-90KM F3P występuje w samochodach Renault Clio I, 19 oraz Laguna I.
Jednostka oparta na poprzedniej wersji 1.7, konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, musimy pamiętać o kontrolowaniu poziomu oleju – duże ubytki oleju. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy i drobna elektryka.
Do bardziej kosztownych musimy zaliczyć wymianę uszczelki pod głowicą, która przy przebiegu około 200 tys zaczyna przeciekać. Musimy pamiętać o dobrze wyregulowanej instalacji LPG w innym razie może dojść do wypalenia gniazd zaworowych!!! Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność a części są w bardzo przystępnych cenach dlatego serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: jednopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |