Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 3.2 V6 ECOTEC 227KM Z32SEE miał zastosowanie w latach 2006-2010 w modelu Opel Antara. Konstrukcja 24- zaworowa wykonana w całości z aluminium blok oraz głowica wyposażona we wtrysk sekwencyjny wielopunktowy. Jednostka posiada bezstopniową regulację faz rozrządu oraz elektroniczną przepustnicę.Silnik został wyposażony rozrząd oparty na łańcuchu jednak zdarzają się jego rozciągnięcia już przy 50tys/km.
W opinii użytkowników jednostka uchodzi za bardzo trwałą i praktycznie bezawaryjną jednak posiada swoje mankamenty.Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu, który skład się z trzech łańcuchów – dwóch długich oraz jeden krótki, napinaczy i ślizgów. Zdarzają się awarie napinaczy przez który może przeskoczyć łańcuch a to wiąże się z kosztowna wymianą.Silnik o wysokiej kulturze pracy bardzo dobrej dynamice oraz przyzwoitych osiągach, niestety poziom spalania jest bardzo wysoki
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (6.3) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 4.0/10 |
| Dynamika | 6.0/10 |