Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Toyota 2.0 16V DOHC EFI o mocy 128, 129 lub 133KM występował w samochodach Toyota Carina E, Avensis, Picnic oraz RAV4 w latach 90-tych. Konstrukcja z dwoma walkami rozrządu oraz czterema zaworami na cylinder z wielopunktowym wtryskiem. Jednostka z rozrządem opartym na pasku, którego wymiana przypada co 150.000/km – rozrząd bezkolizyjny! Silnik praktycznie bezawaryjny, jednym mankamentem może być słabszy układ chłodniczy, zwłaszcza pompa wody.
Spalanie nie jest atutem tej jednostki, bo średnio trzeba liczyć około 10l/100km a w mieście nawet 12-13l. Rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG, trzeba pamiętać, aby nie zakładać prostych instalacji tylko sekwencyjne. Często zdarza się przy silnikach napędzanych gazem falowanie na obrotach, musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych. Poza tym silnik jest chwalony za dobrą dynamikę, niezłą elastyczność oraz niską awaryjność.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (8.1) |
| Trwałość | 8.7/10 |
| Utrzymanie | 7.0/10 |
| Dynamika | 8.7/10 |