Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 3.2 V6 DOHC Z32SE o mocy 211KM miał zastosowanie w latach 2006-2011 w modelach Oplu Vectra C oraz Signum.Jest rozwinięciem starszej wersji o oznaczeniu Y32SE która spełniała normy spalin Euro3. Konstrukcja w całości wykonana z aluminium wyposażona w rozrząd oparty na łańcuchu.Niestety nie jest to jego mocna strona ponieważ zdarzają się rozciągnięcia łańcucha przy przebiegach 50 tys/km.
W opinii użytkowników jednostka uchodzi za bardzo trwałą i praktycznie bezawaryjną jednak posiada swoje mankamenty.Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu, który skład się z trzech łańcuchów – dwóch długich oraz jeden krótki, napinaczy i ślizgów. Zdarzają się awarie napinaczy przez który może przeskoczyć łańcuch a to wiąże się z kosztowna wymianą.Silnik o wysokiej kulturze pracy bardzo dobrej dynamice oraz przyzwoitych osiągach.
Minusem jest wysoki poziom spalania jest bardzo wysoki rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG. Serwis tej jednostki również nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników.Reasumując silnik uchodzi za trwały, niestwarzający większych problemów użytkownikowi, przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (9.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 7.7/10 |
| Dynamika | 9.3/10 |