Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.4 16V ECOTEC o mocy 90KM znany z Opla Astry G oraz Corsy C. W konstrukcji silnika zaszło wiele zmian w osprzęcie w porównaniu do wcześniejszych odmian. Silnik krokowy został zintegrowany z przepustnicą w razie awarii koszty to ponad 1000zł, jeśli dojdzie do usterki katalizatora musimy się liczyć z wymiana całego kolektora to koszty około 2000zł. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambdy. Czasami zdarzają się awarie sterowania silnika i koniecznie musimy uważać na poziom oleju silnika, który bardzo lubi olej.
Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, dostępność części i bezawaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu. Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinkach, wtedy odwdzięczają się niskim poziomem spalania około 7L, natomiast na trasie wykazują się słabą dynamiką i niska kulturą pracy. Reasumując jednostka 1.4 16V ECOTEC jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 7) | (8.6) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 8.7/10 |
| Dynamika | 8.1/10 |