Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mazda 2.3 16V MZR DISI o mocy 260KM miał zastosowanie w modelach Mazdy oraz MX-7.Jednostka czterocylindrowa turbodoładowana wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz podwójne zmienne fazy rozrządu VCT..Konstrukcja bloku oraz głowicy została wykonana z aluminium co przełożyło się na niższą wagę a co za tym idzie na lepsze osiągi. Silnik powstał na bazie odmiany silnika rodziny L który został i dostosowany do obecnych rozwiązań jak również norm które obowiązują.Jednostka w przyszłości będzie miała zastosowanie w szerokiej gamie samochodów segmentu kompakt,średnich oraz pojazdów użytkowych/Pickap.W opinii użytkowników jest chwalony za bardzo dobre osiągi,świetną dynamikę oraz elastyczność jak również wysoka kulturę pracy.Ciekawostką jest to że silnik ten ma zastosowanie w samochodach Forda pod nazwą EcoBoost.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 2) | (9.2) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 9.5/10 |