Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silniki Toyota R6 / V6 benzyna są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 4.0 V6 24V VVT-i 249KM 1GR-FE wszedł do produkcji w 2002 roku wraz z modelem Toyota Land Cruiser Prado J12. Jednostka występuję w dwóch odmianach, pierwsza z roku 2002 z pojedynczym systemem VVT-i oraz druga od 2009 roku z podwójnym VVT-i. Konstrukcja aluminiowa wyposażona we wtrysk rozproszony z rozrządem opartym na łańcuchu bez hydraulicznych kompensatorów luzów zaworowych.
W opinii uzytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały jednak trapią go liczne usterki osprzętu. Do najczęstszych trzeba zaliczyć zabrudzenia przepustnicy, awarie sondy lambda czy cewki zapłonowej. Bardziej problematyczna może być awaria uszczelki pod głowicą tyczy się to jednostek z pierwszych lat produkcji, w drugiej generacji problem został wyeliminowany. Poza tym silnik uchodzi za trwały a jego osiągi oraz kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik spełnia normy spalin Euro 4 – z pojedynczymi VVT-i
Silnik spełnia normy spalin Euro 5- z podówjnym VVT-i
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |