Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silniki Toyota R6 / V6 benzyna są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 3.0 V6 24V D4 VVT-i 249KM 3GR-FSE był produkowany w Japonii w latach 2003-2012 i miał zastosowanie w modelu Lexus GS III 300. Można śmiało powiedzieć, że jest to bliźniacza konstrukcja mniejszej odmiany 2.5 V6 z rodziny GR. To klasyczna V6-stka z dwiema głowicami na cylinder DOHC, wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Jednostka posiada zmienne fazy rozrządu VVT-i oraz system zmiennej geometrii klap ACIS.
Niestety silnik cierpi na dosyć poważne awarie takie jak zatarcie piątego cylindra spowodowane wadą konstrukcji – miejscowe przegrzewanie. Kolejna przypadłość, która występowała w latach 2005-2008 to pękające sprężyny zaworowe oraz pękanie regulatora faz rozrządu zwłaszcza przy rozruchu silnika. Z mniej uciążliwych i kosztownych to usterki czujników cewki zapłonowej, sondy lambdy oraz drobnej elektroniki. Na plus trzeba zaliczyć wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz świetne osiągi.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Silnik spełnia normy spalin Euro 4
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |