Silnik VW 1.6i 8V SPI 69KM-75KM EA827

205
Silnik VW 1.6i 8V SPI 69KM-75KM EA827

Silniki VAG SPI / Skoda OHV są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 1.6i 8V SPI 69KM-75KM EA827  wszedł do produkcji w 1985 roku i miał zastosowanie w szeregu modeli aut VW oraz Seat. Konstrukcja wykonana z aluminium wyposażona we wtrysk jednopunktowy z jednym wałkiem rozrządu SOHC. Jednostka uchodzi za trwałą a ewentualne naprawy nie sprawiają mechanikom większych trudności. Użytkownicy jedynie sygnalizują dosyć duży pobór oleju – około 1 litra na 10.000km. Poza tym silnik nie sprawia żadnych większych problemów a przebiegi 400 tys. km nie stanowi większych problemów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: jednopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • pobór oleju
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Oznaczenia silnika: 1F/PN

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami