Silniki VAG SPI / Skoda OHV są stosowane w samochodach marki
Silnik VW 1.8i 8V SPI 88KM-90KM EA827 wszedł do produkcji w 1985 roku i miał zastosowanie w szeregu modeli aut VW oraz Seat. Konstrukcja wykonana z aluminium wyposażona we wtrysk jednopunktowy z jednym wałkiem rozrządu SOHC. Jednostka uchodzi za trwałą a ewentualne naprawy nie sprawiają mechanikom większych trudności. Użytkownicy jedynie sygnalizują dosyć duży pobór oleju – około 1 litra na 10.000km. Poza tym silnik nie sprawia żadnych większych problemów a przebiegi 400 tys. km nie stanowi większych problemów.
Opinia:
Przez 2 Lata od 2006 do 2008 roku jeździłem golfem jako pasażer w dzieciństwie. 1.8 o mocy 90km zdecydowanie dobry motor Vaga z lat 90 . Ten egzemplarz posiadał sportową wersję GT Special. Była to bogata wersja. Jedyną wadą w tym egzemplarzu niestety to rdza
i brak klimatyzacji. Nie ma klimy to jest klimat
7.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Dość Dynamiczny pomimo przyspieszeń 12 sek do 100
Bezawaryjny
Niezawodny