Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volskwagen 1.6 8V MPI o mocy 102KM z rodziny EA113/EA827 to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW. Montowana w wielu modelach Audi, Skoda, Seat i VW aż do roku 2013. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys. km.
Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda.
Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys.km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej. Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: AVU/BFQ/ALZ/BGU/BSE/BSF/CCSA/CMXA
Audi A3 8L FL 1.6 8V MPI 102KM (AVU/BFQ)
Audi A3 8P 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Audi A3 8P FL 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Audi A4 B6 1.6 8V MPI 102KM (ALZ)
Audi A4 B7 1.6 8V MPI 102KM (ALZ)
Seat Leon II 1.6 8V MPI 102KM (BSE/BSF)
Seat Altea 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Seat Toledo III 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Seat Exeo 1.6 8V MPI 102KM (ALZ)
Skoda Octavia I FL 1.6 8V MPI 102KM (AVU/BFQ)
Skoda Octavia II 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Skoda Octavia II FL 1.6 8V MPI 102KM (CCSA/CMXA)
Volkswagen New Beetle 1.6 8V MPI 102KM (AYD/BFS)
Volkswagen Golf IV 1.6 8V MPI 102KM (AVU/VFQ)
Volkswagen Golf V 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Volkswagen Golf VI 1.6 8V MPI 102KM (BSE/BSF/CCSA)
Volkswagen Golf Plus 1.6 8V MPI 102KM (BSE/BSF)
Volkswagen Bora 1.6 8V MPI 102KM (AVU/BFQ)
Volkswagen Jetta V 1.6 8V MPI 102KM (BSE/BSF)
Volkswagen Passat B5 FL 1.6 8V MPI 102KM (ALZ)
Volkswagen Passat B6 1.6 8V MPI 102KM (BSE/BSF)
Volkswagen Touran I 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Volkswagen Touran I GP 1.6 8V MPI 102KM (BAG/BLF/BLP)
Volkswagen Caddy III 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
| Średnia (głosów: 30) | (7.6) |
| Trwałość | 8.5/10 |
| Utrzymanie | 8.1/10 |
| Dynamika | 6.1/10 |
Audi A3 8L FL 1.6 8V MPI 102KM (AVU/BFQ)
Audi A3 8P 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Audi A3 8P FL 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Audi A4 B6 1.6 8V MPI 102KM (ALZ)
Audi A4 B7 1.6 8V MPI 102KM (ALZ)
Seat Leon II 1.6 8V MPI 102KM (BSE/BSF)
Seat Altea 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Seat Toledo III 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Seat Exeo 1.6 8V MPI 102KM (ALZ)
Skoda Octavia I FL 1.6 8V MPI 102KM (AVU/BFQ)
Skoda Octavia II 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Skoda Octavia II FL 1.6 8V MPI 102KM (CCSA/CMXA)
Volkswagen New Beetle 1.6 8V MPI 102KM (AYD/BFS)
Volkswagen Golf IV 1.6 8V MPI 102KM (AVU/VFQ)
Volkswagen Golf V 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Volkswagen Golf VI 1.6 8V MPI 102KM (BSE/BSF/CCSA)
Volkswagen Golf Plus 1.6 8V MPI 102KM (BSE/BSF)
Volkswagen Bora 1.6 8V MPI 102KM (AVU/BFQ)
Volkswagen Jetta V 1.6 8V MPI 102KM (BSE/BSF)
Volkswagen Passat B5 FL 1.6 8V MPI 102KM (ALZ)
Volkswagen Passat B6 1.6 8V MPI 102KM (BSE/BSF)
Volkswagen Touran I 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)
Volkswagen Touran I GP 1.6 8V MPI 102KM (BAG/BLF/BLP)
Volkswagen Caddy III 1.6 8V MPI 102KM (BGU/BSE/BSF)