Popularne na rynku

Silnik 1.6 8V MPI 102KM

86746
Silnik 1.6 8V MPI 102KM

Silniki Volkswagen MPI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 1.6 8V MPI to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW. Montowana w wielu egzemplarzach VW, Audi, Skoda oraz Seat. Pierwsza odmiana 8 zaworowa weszła do produkcji w 1994 roku a w późniejszym czasie jej odmiana 16-zaworowa. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys/km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej (ponad 500zł). Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwałość jednostki
  • mała awaryjność
  • łatwy dostęp do części
  • niskie koszty serwisu
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 20) (7.6)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 8.1/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 16 4

Najbardziej awaryjna część

33%
5%
7%
8%
5%
9%
31%
Suma głosów: 96

Opinie użytkowników

02.12.2020 Audi a4 b7
(6.0)
Opinia: Silnik 1.6 mpi ma kilka oznaczeń i różnią się mało ważnymi szczegółami, jednak te z serii a np. ALZ są dużo lepsze do gazu gdyż mają trwalsze głowice od tych z serii B np. BSE, BGU. W sumie wszystkie zbierają dobre opinie
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niezniszczalnosc , niskie koszty eksploatacji
Wady: Słaba dynamika przy niskich obrotach , spalanie 10-11 litrów gazu.
  • Silnik: Alz, 102
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 250kkm
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
07.11.2020 VW Jetta A5
(9.3)
Opinia: Mam ten silnik BSE w VW Jetta A5 z przebiegiem ponad 200.000km. Pierwsze co to silnik nie spala oleju, a po drugie nie spala ogromnych ilość benzyny. U mnie typowo praca-dom-zakupy średnie spalanie wynosi 7,2 litra benzyny, bo LPG nie posiadam. Bardzo ważną sprawą w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Nieduże spalanie, prosta budowa, mało rzeczy może się zepsuć, lekki aluminiowy blok silnika, szybkie nagrzewanie a tym samym wydajne ogrzewanie.
Wady: Średnia dynamika, ale cóż mamy tu tylko 102KM.
  • Silnik: 102KM/BSE
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 217.000km
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
02.10.2020 Octavia II
(7.7)
Opinia: Użytkowany w Octavia II. Od 5 lat na LPG (auto 10-letnie). Kultura pracy taka sobie, ale ze względu na niskie spalanie LPG, nie zastąpiłbym tego silnika innym. Jedyna awaria to cewka zapłonowa po 2 latach użytkowania LPG. Kolejne 3 lata z LPG bez usterek. Auto
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Niskie spalanie LPG
  • Silnik: 102KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 275000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
26.09.2020 A3 8P
(7.3)
Opinia: Kupiłem auto (okazja) z tym silnikiem miało 180tys założony gaz od 80tys po tysiącu km od kupna przyszło mi dolać 1l oleju. Auto poszło do mechanika pierścienie olejowe (jakieś 3 częściowe) ich nie było głowica do robienia pierścienie wymienione na nowe jakieś zamienili niby lepsze
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Tania eksploatacja
Wady: Dynamika
  • Silnik: 102
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 280
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
21.09.2020 Volkswagen Golf V
(9.0)
Opinia: Jeżeli komuś zależy na trwałości i niezawodności to jest to silnik zdecydowanie godny polecenia. Gdy zobaczyłem go na liście odradzanych silników, przecierałem oczy ze zdumienia. W OGÓLE nie muszę dolewać oleju w trakcie eksploatacji - tylko i wyłącznie regularne wymiany. Jedyne co mogę potwierdzić to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: niezawodność serwis dostępność części
Wady: sonda lambda
  • Silnik: 1.6 MPI 102KM BSE
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 175000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam