Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 1.6 8V MPI z rodziny EA111 o mocy 75KM miał zastosowanie w samochodach Seat, Skoda oraz VW z lat 90-tych. Posiadał oznaczenie AEE lub ALM. Konstrukcja czterocylindrowa, z żeliwnym blokiem oraz aluminiową głowicą wyposażona we wtrysk wielopunktowym SPI oraz jednostkę sterującą silnika Bosch Mono-Jetronic. Z opinii użytkowników wynika, że silnik jest trwały a jego awaryjność jest na niskim poziomie. Dodatkowo jednostka świetnie współpracuje z instalacją LPG.
Opinia:
Silnik przegrzewa się poprzez plastikowa obudowę termostatu i plastikowym kiepskim oryginalnym termostatem VW. Puszcza płyn od czujnika temperatura, potrafi o ringi wessac do środka silnika. Blok silnika z wąskim kanałami wodnymi przez co się przegrzewa. Blok kopiuj wklej z diseal. AWARYJNY. WYTRZYMUJE 200 TYS. KM CIEKNIE ŻE SKRZYNI.
1.0/10
5.0/10
7.0/10
Zalety:
Niskie spalanie i dynamika. Tanie części i eksploatavja
Wady:
Kiepskiej jakości plastikowa obudowa termostatu.
Plastikowy kiepskiej jakości termostat.
Przegrzewanie silnka.
Wycieki ze skrzyni i silnka.