Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Rover 1.8 16V Turbo 150KM-160KM 18K4G był stosowany w latach 2000-2005 w modelach Rover 75 oraz Rover MG ZT. To najmocniejsza odmiana z rodziny K, która została wyposażona w turbosprężarkę. Konstrukcja oparta na wersji wolnossącej, która przeszła kilka modyfikacji. Jednostka zastąpiła starszą wersję 2.0, która w tamtym czasie nie spełniała norm spalin.
Niestety nie udało się wyeliminować przypadłości z wersji bez doładowania co skutkuje problemami z elektroniką oraz awarią układu chłodzenia. Właśnie ta druga przypadłość jest najbardziej uciążliwa bo doprowadza do przepalania uszczelki pod głowicą. Użytkownicy aut z tym silnikiem muszą wiedzieć że nie wszystkie częeści zamienne są dostępne od ręki, czasami trzeba czekać na ich sprowadzenie a ceny nie należą do niskich. Po stronie plusów trzeba zapisać bardzo dobra dynamikę, wysoką kulturę pracy oraz świetne osiągi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |