Rover

Silnik Rover 1.6i 16V 107KM-112KM 16K4F

920
Kategoria: Silniki Rover
Silnik Rover 1.6i 16V 107KM-112KM 16K4F

Silniki Rover są stosowane w samochodach marki

  • Rover
  • Land Rover

Silnik Rover 1.6i 16V 107KM-112KM 16K4F był stosowany w latach 1995-2005 w szeregu modeli marki Rover. Jednostka wprowadzona w 1995 roku jako jedna z wielu z rodziny K. W 1999 roku została zmodernizowana – wprowadzono kilka modyfikacji takie jak sekwencyjny wtrysk oraz system MEMS3. Jest to elektroniczny system sterowania i zarządzania silnikiem. Konstrukcja silnika bardzo trwała o niskiej awaryjności z dużą dostępnością części zamiennych. Po stronie plusów trzeba zapisać dobą dynamikę przyzwoitą kulturą pracy oraz niskim spalaniem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • przywoita kultura pracy
  • nisksi poziomo spalania

Wady

  • drobne awarie osprzętu
  • awarie elektryki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po po 24.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

20.01.2023 Rover 25
(9.3)
Opinia: Fajny silnik dynamiczny mało spała jak na taką moc
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika
Wady: Możliwy hgf u mnie od nowości nie było więc to chyba kwestia dbania
  • Silnik: 109km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam