Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.6i SOHC MPI 84KM-87KM Z16SE był produkowany w fabryce na Węgrzech latach 2000-2005 i montowany w szeregu modeli koncernu Opel.Jednostka jest rozwinięciem starszej odmiany z oznaczeniem X16SZR w której wprowadzono szereg modyfikacji oraz nowszych rozwiązań.Otrzymała nową głowicę cylindrów,pokrywę zaworów oraz inne tłoki,również kolektor dolotowy został całkowicie zmieniony.Jest to jedyna jednostka z tej rodziny, która spełnia normy spalin Euro4. Konstrukcja silnika uchodzi za bardzo trwałą, nie sprawiającą użytkownikowi większych problemów.
Do mankamentów trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu takie jak świece, kable zabrudzenia przepustnicy czy problem z sondą lambda.Nie jest to duży problem ponieważ części są w przystępnych cenach a serwis bezproblemowy Natomiast bardzo znanym problemem tej jednostki jest dosyć duży pobór oleju zazwyczaj tyczy się to większych przebiegów.Plusem jest bezkolizyjny rozrząd w razie jego zerwania zawory nie ulegną wygięciu.! Atutem tej odmiany jest dobra współpraca z LPG która zdecydowanie obniża koszty użytkowania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (8.7) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.5/10 |
| Dynamika | 7.5/10 |