Opel

Silnik Opel 1.6i SOHC 71KM X16SZ

395
Silnik Opel 1.6i SOHC 71KM X16SZ

Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.6i SOHC 71KM X16SZ był stosowany w latach 1987-1995 w modelach Opel Astra oraz Vectra jak również w modelu Pontiac Le Mans.Silnik zastąpił odmianę C16NZ która nie spełniała norm spalin Euro2.Konstrukcja oparta na poprzedniku w której wprowadzono szereg zmian zwłaszcza w elektronice która pozwoliła na uzyskanie normy Euro2.Jednym z głównych nowinek jest wprowadzenie zaworu EGR do recyrkulacji spalin. Konstrukcja silnika uchodzi za bardzo trwałą nie sprawiającą użytkownikowi większych problemów. Do mankamentów trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu takie jak świece, kable zabrudzenia przepustnicy czy problem z sonądą lambda. Nie jest to duży problem ponieważ części są w przystępnych cenach a serwis bezproblemowy .Atutem tej odmiany jest dobra współpraca z LPG która zdecydowanie obniża koszty użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: jednopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bezproblemowy serwis
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • drobne awarie osprzętu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 80.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami