Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.6i SOHC 75KM X16SZR był stosowany w latach 1995-2000 w modelach Opel Astra G oraz Vectra B. Silnik jest następcą słabszej odmiany 71KM X16SZ. Konstrukcja oparta na poprzedniku C16NZ, w której wprowadzono szereg zmian zwłaszcza w elektronice, która pozwoliła na uzyskanie normy Euro2. Jednym z głównych nowinek jest wprowadzenie zaworu EGR do recyrkulacji spalin.
Konstrukcja silnika uchodzi za bardzo trwałą nie sprawiającą użytkownikowi większych problemów. Do mankamentów trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu takie jak świece, kable zabrudzenia przepustnicy czy problem z sonądą lambda. Nie jest to duży problem ponieważ części są w przystępnych cenach a serwis bezproblemowy .Atutem tej odmiany jest dobra współpraca z LPG która zdecydowanie obniża koszty użytkowania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: jednopunktowy
| Średnia (głosów: 4) | (7.8) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 9.0/10 |
| Dynamika | 5.3/10 |