Opel

Silnik Opel 1.4i SOHC 60KM C14NZ

672
Silnik Opel 1.4i SOHC 60KM C14NZ

Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.4i SOHC 60KM C14NZ był stosowany w latach 1989-1996 w szeregu modeli koncernu Opel. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 60.000 km. Jednostka trwała, o prostej konstrukcji, nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz awarii uszczelki pod głowicą – tyczy się to większych przebiegów. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: jednopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • niski poziom spalania dobra współpraca z LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • awarie przepustnicy
  • drobne usterki
  • wycieki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (4.7)
Trwałość 3.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 1.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

23.06.2023 Opel Corsa B
(4.7)
Opinia: Silnik tragicznie słaby i paliwożerny. Na razie po 23 latach i przebiegu 220 tys nie robione nic oprócz wymiany świec. Niestety nie pracuje już równo, wibracje czuc na budzie. Nieraz zapala na 3 cylindrach, ewidentnie do sprawdzenia popychacze lub remont całej glowicy
  • 3.0/10
  • 10.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Do 220 tys bez nakladow
Wady: Silnik słaby, dużo pali, nie lubi krótkich dystansów - robi masło po korkiem
  • Silnik: 60
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam