Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Hyundai/Kia 1.0 12V T-GDI G3LC o mocy 101 lub 120KM zadebiutował w roku 2014 na targach w Paryżu. Konstrukcja silnika została oparta na sprawdzonej odmianie wolnossącej z rodziny Kappa 1.0 67KM który był stosowany od 2011 roku. Jednostka przeszła szereg modyfikacji i znajdziemy w niej między innymi wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarke.
Materiał z którego została wykonana jednostka to aluminium – mowa tu o bloku oraz głowicy. Ponadto cały układ chłodzenia został całkowicie przeprojektowany – został tak skonstruowany że jego kanały w bloku oraz głowicy są oddzielne co daje możliwość utrzymania różnych temperatur – dla bloku wyższych a dla głowicy niższych. Do nowości trzeba zaliczyć układ wtryskowy bezpośredni z 6-otworowymi wtryskiwaczami o ciśnieniu do 2000 barów co przełożyło się na niski poziom spalania. Silnik współpracuje standardowo z przekładnią manualną 6-biegową natomiast występuję również opcja dwusprzęgłowego 7-biegowego automatu DCT.
Co do awaryjności jest ona na bardzo niskim poziomie, użytkownicy sygnalizują pierwsze większe problemy po wyżej przebiegu 200 tys/km, mowa tu o osprzęcie silnika – wtryskiwaczach, turbosprężarce czy sprzęgle. Ważną kwestią jest układ chłodzenia a przede wszystkim chłodnica która może łatwo ulec uszkodzeniu a co za tym idzie może dojść do przegrzania silnika! To jedyny słaby punkt, na który trzeba zwracać uwagę.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Hyundai i20 II 1.0 12V T-GDI 101KM (G3LC)
Hyundai i20 II 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Hyundai i30 III 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Hyundai Kona I 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Kia Rio IV 1.0 12V T-GDI 101KM (G3LC)
Kia Rio IV 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Kia Stonic 1.0 12V T-GDI 101KM (G3LC)
Kia Stonic 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Kia cee’d II FL 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Kia cee’d III 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Kia cee’d III 1.0 12V T-GDI 101KM (G3LC)
Kia XCeed 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
| Średnia (głosów: 2) | (9.8) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 9.5/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |
Hyundai i20 II 1.0 12V T-GDI 101KM (G3LC)
Hyundai i20 II 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Hyundai i30 III 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Hyundai Kona I 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Kia Rio IV 1.0 12V T-GDI 101KM (G3LC)
Kia Rio IV 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Kia Stonic 1.0 12V T-GDI 101KM (G3LC)
Kia Stonic 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Kia cee’d II FL 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Kia cee’d III 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)
Kia cee’d III 1.0 12V T-GDI 101KM (G3LC)
Kia XCeed 1.0 12V T-GDI 120KM (G3LC)