Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V T-GDI o mocy 140KM wszedł do produkcji w 2017 roku wraz modelem Hyundai i30 III. To nowoczesna konstrukcja 16-zaworowa wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę. Jednostka został wykonana ze stopów lekkich co przełożyło się na obniżenie jego wagi w porównaniu do poprzednika o 14kg !!!
W silniku najdziemy wiele nowatorskich rozwiązań co przekłada się bardzo dobre osiągi przy niskim poziomie spalania,jedną z nich jest usytuowania turbosprężarki w kolektorze wydechowym. To rozwiązanie pozwoliło na bardzo krótką drogę spalin do samej turbiny co przekłada się na jej natychmiastową reakcje.Do dyspozycji użytkowników z tym silnikiem są dwie skrzynie biegów jedna klasyczna manualna 6-biegowa oraz dwusprzęgłowy automat 7biegowy DCT.
Trzeba nadmienić że jest to pierwszy taki automat w historii koncernu,obsługują go dwa suche sprzęgła sterowane elektrycznie każde z osobna.Co ważne pierwszy raz udało się konstruktorom na osiągnięcia lepszego wyniku w spalaniu na korzyść automatu w stosunku do manuala.W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały o bardzo przyzwoitych parametrach i niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 1) | (9.7) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |