Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.0 12V T-GDI SmartStream 120KM G3LE

4687
Silnik Hyundai/Kia 1.0 12V T-GDI SmartStream 120KM G3LE

Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.0 12V T-GDI o mocy 120KM to najnowsza odmiana silników z rodziny Smartstream, która weszła do produkcji w 2018roku. Jednostka jest kontynuacją wersji z roku 2014 w której wprowadzono lekką modyfikację. aby dostosować ją do istniejących norm.  Konstrukcja silnika została oparta na sprawdzonej odmianie wolnossącej z rodziny Kappa 1.0 67KM który był stosowany od 2011 roku. Omawiana jednostka przeszła szereg modyfikacji i został dostosowana do obecnie panujących trendów znajdziemy w niej między innymi  wtrysk bezpośredni oraz turbospreżarkę. 


Materiał z którego została wykonana to aluminium mowa tu o bloku oraz głowicy co spowodowało że stała się dużo lżejsza od poprzednika.Ponadto cały układ chłodzenia został całkowicie przeprojektowany,jeżeli chodzi o szczegóły to został tak skonstruowany że jego kanały w bloku oraz głowicy są oddzielne to daje możliwość utrzymania różnych temperatur dla bloku wyższych a dla głowicy niższych. Do nowości trzeba zaliczyć układ wtryskowy bezpośredni z 6-otworowymi wtryskiwaczami o ciśnieniu do 2000 barów co przełożyło się na niski poziom spalania. Silnik współpracuje standardowo z przekładnią manualną 6-biegową natomiast występuję również opcja dwusprzęgłowego 7-biegowego automatu DCT. 


Co do awaryjności jest ona na bardzo niskim poziomie, użytkownicy sygnalizują pierwsze większe problemy po wyżej przebiegu 200 tys/km, mowa tu o osprzęcie silnika wtryskiwaczy, turbospreżarki czy sprzęgła. Ważną kwestią jest układ chłodzenia a przede wszystkim chłodnica która może łatwo ulec uszkodzeniu  co za tym idzie może dojść do przegrzania silnika !!! To jedyny słaby punkt na który trzeba zwracać bacznie uwagę, poza tym wszystko zostało dopracowane i awaryjność jest praktycznie zerowa.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra kultura pracy
  • doba dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • awarie osprzętu po 200 tys. km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: HELIX ULTRA AH-E 0W-20, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.5)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

38%
0%
25%
6%
13%
6%
13%
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

12.03.2023 i30 III
(10.0)
Opinia: Jak dla mnie bardzo fajny silniczek. Moim i39 przejechałem już ponad 15tys, a w sumie ma 60tys i żadnych problemów
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, nawet z wypakowanym bagażnikiem dawał sobie radę bez problemu. Spalanie wychodzi kolo 7l w mieście.
Wady: Na razie się nie dopatrzyłem
  • Silnik: 1.0 TGDI 120km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 61000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
10.09.2022 HUNDAI KONA
(9.0)
Opinia: DYNAMICZNY
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: W MIARE OSZCZEDNY
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 8800
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam