Renault

Silnik Renault 1.0 SCe 65KM-73KM B4D

4155
Silnik Renault 1.0 SCe 65KM-73KM B4D

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.0 12V SCe 65KM-73KM wszedł do produkcji w roku 2018 i zasila modele Renault Twingo III, Clio V a także Dacia Sandero II, Dacia Logan II oraz Nissan Micra K14. Silnik trzycylindrowy, wolnossący z wtryskiem wielopunktowym sprzężony z 5-biegową manualną skrzynią biegów został wykonany z aluminium oraz karbonu i grafitu. Jest to klasyczny budżetowy silnik do modeli zdecydowanie przeznaczonych do użytku miejskiego. Jednak nie brak mu nowatorskich rozwiązań takich jak stop&start który przekłada się na niższe spalanie. Dodatkowo silnik wyposażono w system odzyskiwania energii podczas hamowania. która jest gromadzona w akumulatorze za pomocą alternatora i wspomaga ponowne uruchamianie silnika. Trzeba nadmienić że silnik został wyposażony w system zmiennych faz rozrządu oraz katalizator który redukuje tlenki azotu. Auto idealnie nadaje się do miasta mała pojemność,skrzynia pięciobiegowa to dobre na krótkie odcinki natomiast na drogach szybkiego ruchu przekładają się na niższą kulturę pracy oraz dosyć duże spalanie. Reasumując silnik 1.0 SCe jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających pojazdów do użytku miejskiego lub na krótsze odcinki, plusem jest zwykły wtrysk, rozrząd oparty na łańcuchu oraz niski poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • niski poziomo spalania
  • dobra współpraca z LPG
  • idealny do jazdy miejskiej

Wady

  • słaba dynamika
  • źle zestrojona skrzynia biegów
  • niska kultura pracy na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: . L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.3)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

40%
0%
0%
0%
0%
0%
60%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

30.04.2022 Dacia logan mcv 1.0 sce
(8.0)
Opinia: Przejechałem 22 kkm. Logan mcv z 2019r. Średnie spalanie wg komputera 5. 4 - 5.7 l. Dynamika słaba, jednak gdy się go bujnie to jakoś jedzie i te 130 140 można utrzymać na autostradzie bez większych problemów. Największy problem dla tego silnika wg mnie
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niskie spalanie, niskie koszty serwisu, niezawodny na razie, ponoćznosi gaz bez problemu (bo mój jeździ na benzynie)
Wady: Słaba dynamika, największe spalanie na autostradzie.
  • Silnik: 73
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 22000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
12.12.2021 Dacia Sandero Laureate
(8.7)
Opinia: Przejechałem nim już 10.000 km. Silnik dobrze sobie radzi w mieście, zwinny i przy wprawnym operowaniu skrzynią biegów, całkiem nieźle przyspiesza spod świateł. Dołożyłem instalację LPG niefabryczną (KME Nevo Sky Jet Expert).
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dosyć dynamiczny w mieście. Niskie spalanie.
Wady: W trasach autostradowych przy prędkości 120-130 km/h obroty wynoszą 4500 i w kabinie robi się głośno.
  • Silnik: 73 KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 20000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię