Silniki Nissan VVT / DIG-T / DIG-S są stosowane w samochodach marki
Silnik Nissan 1.6 16V o mocach 94KM, 110KM, 114KM lub 117KM miał zastosowanie w modelach Nissana segmentu B,C oraz Crossover. Jednostka z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na łańcuchu i zmiennymi fazami rozrządu. Konstrukcja bardzo udana, mało awaryjna o bardzo dobrych osiągach, wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania. Jedynym mankamentem tego silnika jest montaż instalacji LPG, ponieważ silnik nie ma regulowanych hydraulicznie zaworów i trzeba zastosować lubryfikację.
Opinia:
Dobijam do 300k w Nissan Note E11 2006. A więc wersja 110km. Samochód mam od przebiegu 150kkm i nigdy z silnikiem nie było żadnego problemu. Jest dynamiczny, elastyczny, w zasadzie nie bierze oleju (w cyklu olejowym może traci max 1l ale raczej tylko w wyniku
jazdy autostradowej).
Na autostradzie jest dość głośny, szczególnie że auto nie ma 6 biegu. Łańcuch jest oryginalny, wymiana oleju co 10-15kkm.
Opinia:
Szukam tłoków na szlif +0,50 już ponad 0,5 roku. Jedyna włoska firma, która ich produkowała zaprzestała je robić i nie zamierza wznowić. Nissan qashqai 1,6 b 117km 2012r.
4.0/10
4.0/10
10.0/10
Zalety:
Moc
Wady:
Problem z częściami do niektórych wersji (3 wersje hr16)
Silnik:
117km/hr16
Rocznik:
2012
Przebieg:
205000
Spalanie:
8.0 l/100km
Odradzam
03.04.2022Nissan Qashqai
(9.7)
Opinia:
Zero problemów z zewnątrz wyglada jak nowy.
10.0/10
10.0/10
9.0/10
Zalety:
Niskie spalanie Dobrze przyspiesza
Silnik:
114
Rocznik:
2010
Przebieg:
206000
Spalanie:
7.2 l/100km
Polecam
16.02.2022NISSAN TIIDA
(10.0)
Opinia:
Silnik najbardziej niezawodny jaki miałem!
Mam go od wyjazdu z salonu zawsze płukanka przed wymianą oleju ,olej lany od nowości do dziś 5W30 A5/B5 niskooporowa lepkość wymiana oleju co 9000km bo więcej po mieście jak autostradzie .
Silnik przez 70.000km nie miał żadnej awarii nie podjada oleju
ale leje zawsze do MAX na bagnecie!!
Nigdzie się nie poci suchy jak pieprz !
Na Autostradzie bardzo dynamiczny bardzo elastyczny W Nissanie po gwarancji zmienili program sterownika za duże pieniądze ale po zmianie map wtrysków i innych tam jak filtr K&Na na hamowni wypluł 125KM ruszam z 2 biegu bez problemu !!
Silnik wykonany z Aluminium szybko się nagrzewa same plusy ;)
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Zero Awarii dynamiczny nie podjada oleju!!!
Bardzo szybko się nagrzewa.
Wady:
Wzrost spalania w korku miejskim!!
Silnik:
HR16DE 117KM
Rocznik:
2012
Przebieg:
70.000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
06.03.2021Nissan Juke
(8.3)
Opinia:
Silnik godny polecenia zwłaszcza za dużą trwałość i zerową awaryjność po pokonaniu 28 tys/km co świadczy o tym że silnik jest trwały.Na minus trzeba zalczyć jego słabą dynamikę i duże spalanie przy wyższych prędkościach ale za to chyba odpowiada brak 6 biegu.Przez 11 lat użytkowania
nigdy nie miałem żadnej awarii nawet kontrolka nie zamigała na desce.Silnik zdecydowanie do jazdy miejskiej gdzie dobrze się spisuje a spalanie oscyluje w granicach 7.3-8.0.
10.0/10
10.0/10
5.0/10
Zalety:
duża trwałość,zerowa awaryjność,dobre spalanie
Wady:
głośna praca na wyższych obrotach,słaba dynamika