Nissan

Silnik Nissan 1.6 16V VVT 94-117KM HR16DE

87538
Silnik Nissan 1.6 16V VVT 94-117KM HR16DE

Silniki Nissan 1.5 / 1.6 / 1.8 benzyna są stosowane w samochodach marki

  • Nissan

Silnik Nissan 1.6 16V o mocach 94KM, 110KM, 114KM lub 117KM wszedł do produkcji w roku 2005 miał zastosowanie w szeregu modeli Nissana,segmentu B,C oraz Crossover.Silnik jest rozwinięciem znanej jednostki Renault K4M w której wprowadzono szereg modyfikacji.Silnik wykonany z aluminium wyposażony we wtryskiem wielopunktowym sterowany elektronicznie.W odróżnieniu od wersji K4M wtrysk paliwa odbywa się za pomocą dwóch dysz na jedne cylinder.Ponadto jednostka  został wyposażony w łańcuch rozrządu oraz układ zmiennych faz rozrządu VVT.


W silniku usunięto hydrauliczną regulację zaworów zastępując ją popychaczami,regulacja odbywa się co 100 tys/km.Silnik występuję z dwoma normami spalin Euro 4 oraz Euro 5,ta druga norma mogła zostać spełniona przez zastosowanie elektronicznej przepustnicy.W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały i mało awaryjny,jednak nie uniknął drobnych przypadłości.Do najczęstszych trzeba zaliczyć zużycie oleju,tyczy się to większych przebiegów.Ten problem można zniwelować zmianą lepkości oleju na wyższy (5w30 na 5W40).


Zdarzają się również problemy z rozciągającym się łańcucha rozrządu,nie jest to częste ale warto sprawdzić jego stan przy przebiegu 200 tys/km.W przypadku wymiany łańcucha trzeba zwrócić uwagę w jakim stanie jest regulator zmiennych faz rozrządu,niestety nie należy do tanich !Po za tymi mankamentami konstrukcja bardzo udana, mało awaryjna o dobrych osiągach,wysokiej kulturze pracy i przyzwoitym spalaniu. Gdy zdecydujemy się na  montaż instalacji LPG musimy pamiętać o zastosowaniu lubryfikacji  ponieważ silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra jednostka
  • dobra dynamika
  • mała awaryjność
  • łańcuch rozrządu
  • niski poziom spalania

Wady

  • drogi montaż LPG + Lubryfikacja

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (8.3)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 13 3

Najbardziej awaryjna część

64%
3%
14%
3%
5%
4%
7%
Suma głosów: 220

Opinie użytkowników

04.06.2025 j10
(3.0)
Opinia: 220 tysięcy wymiana łańcucha rozrządu, p demontażu tarł już o obudowę, głowica na LPG do regeneracji. Sam łańcuch bez jednego koła zmiennych faz 1500, dodatkowe kolo 1400. Wymieniono już dwa katalizatory. Aby wyregulować szklanki demontaż łańcucha jakby co. Środek niszczy się podobnie jak w Lanosie
  • 3.0/10
  • 2.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Jak nowy to do 180 tysięcy wystarczająco się zbiera.
Wady: Łańcuch, szklanki, słaba głowica nie do LPG
  • Silnik: 117 HR16DE
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 225
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Odradzam
01.01.2025 Nissan Qashqai
(10.0)
Opinia: Jeden z ostatnich prostych i trwałych silników, świetny na miasto , a dzięki podwójnym wałkom na trasie dostaje nowe życie i leci aż miło. Przy 120 km/h mimo 5 biegow jest ciszej niż w moim Outlanderze II 2.0 tdi.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Tani w utrzymaniu, prosta trwała konstrukcja, bezproblemowy, regulacja zaworów kosztuje grosze.
Wady: Brak, może trochę za mało KM.
  • Silnik: HR16DE
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 105000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
26.06.2024 Nissan Note E11
(9.3)
Opinia: Dobijam do 300k w Nissan Note E11 2006. A więc wersja 110km. Samochód mam od przebiegu 150kkm i nigdy z silnikiem nie było żadnego problemu. Jest dynamiczny, elastyczny, w zasadzie nie bierze oleju (w cyklu olejowym może traci max 1l ale raczej tylko w wyniku
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dynamiczny elastyczny ekonomiczny bezawaryjny
Wady: głośny przy wysokich obrotach
  • Silnik: 1.6 110KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 295000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
20.01.2024 Nissan qashqai
(6.0)
Opinia: Szukam tłoków na szlif +0,50 już ponad 0,5 roku. Jedyna włoska firma, która ich produkowała zaprzestała je robić i nie zamierza wznowić. Nissan qashqai 1,6 b 117km 2012r.
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc
Wady: Problem z częściami do niektórych wersji (3 wersje hr16)
  • Silnik: 117km/hr16
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 205000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
03.04.2022 Nissan Qashqai
(9.7)
Opinia: Zero problemów z zewnątrz wyglada jak nowy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Niskie spalanie Dobrze przyspiesza
  • Silnik: 114
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 206000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam