Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Nissan 1.6 16V o mocach 94KM, 110KM, 114KM lub 117KM wszedł do produkcji w roku 2005 miał zastosowanie w szeregu modeli Nissana,segmentu B,C oraz Crossover.Silnik jest rozwinięciem znanej jednostki Renault K4M w której wprowadzono szereg modyfikacji.Silnik wykonany z aluminium wyposażony we wtryskiem wielopunktowym sterowany elektronicznie.W odróżnieniu od wersji K4M wtrysk paliwa odbywa się za pomocą dwóch dysz na jedne cylinder.Ponadto jednostka został wyposażony w łańcuch rozrządu oraz układ zmiennych faz rozrządu VVT.
W silniku usunięto hydrauliczną regulację zaworów zastępując ją popychaczami,regulacja odbywa się co 100 tys/km.Silnik występuję z dwoma normami spalin Euro 4 oraz Euro 5,ta druga norma mogła zostać spełniona przez zastosowanie elektronicznej przepustnicy.W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały i mało awaryjny,jednak nie uniknął drobnych przypadłości.Do najczęstszych trzeba zaliczyć zużycie oleju,tyczy się to większych przebiegów.Ten problem można zniwelować zmianą lepkości oleju na wyższy (5w30 na 5W40).
Zdarzają się również problemy z rozciągającym się łańcucha rozrządu,nie jest to częste ale warto sprawdzić jego stan przy przebiegu 200 tys/km.W przypadku wymiany łańcucha trzeba zwrócić uwagę w jakim stanie jest regulator zmiennych faz rozrządu,niestety nie należy do tanich !Po za tymi mankamentami konstrukcja bardzo udana, mało awaryjna o dobrych osiągach,wysokiej kulturze pracy i przyzwoitym spalaniu. Gdy zdecydujemy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o zastosowaniu lubryfikacji ponieważ silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 16) | (8.3) |
| Trwałość | 8.4/10 |
| Utrzymanie | 8.3/10 |
| Dynamika | 8.3/10 |