Silnik Nissan 1.6 16V o mocach 94KM, 110KM, 114KM lub 117KM miał zastosowanie w modelach Nissana segmentu B,C oraz Crossover. Jednostka z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na łańcuchu i zmiennymi fazami rozrządu. Konstrukcja bardzo udana, mało awaryjna o bardzo dobrych osiągach, wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania. Jedynym mankamentem tego silnika jest montaż instalacji LPG, ponieważ silnik nie ma regulowanych hydraulicznie zaworów i trzeba zastosować lubryfikację.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
bardzo dobra jednostka
dobra dynamika
mała awaryjność
łańcuch rozrządu
niski poziom spalania
Wady
drogi montaż LPG + Lubryfikacja
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Zero problemów z zewnątrz wyglada jak nowy.
10.0/10
10.0/10
9.0/10
Zalety:
Niskie spalanie Dobrze przyspiesza
Silnik:
114
Rocznik:
2010
Przebieg:
206000
Spalanie:
7.2 l/100km
Polecam
16.02.2022NISSAN TIIDA
(10.0)
Opinia:
Silnik najbardziej niezawodny jaki miałem!
Mam go od wyjazdu z salonu zawsze płukanka przed wymianą oleju ,olej lany od nowości do dziś 5W30 A5/B5 niskooporowa lepkość wymiana oleju co 9000km bo więcej po mieście jak autostradzie .
Silnik przez 70.000km nie miał żadnej awarii nie podjada oleju
ale leje zawsze do MAX na bagnecie!!
Nigdzie się nie poci suchy jak pieprz !
Na Autostradzie bardzo dynamiczny bardzo elastyczny W Nissanie po gwarancji zmienili program sterownika za duże pieniądze ale po zmianie map wtrysków i innych tam jak filtr K&Na na hamowni wypluł 125KM ruszam z 2 biegu bez problemu !!
Silnik wykonany z Aluminium szybko się nagrzewa same plusy ;)
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Zero Awarii dynamiczny nie podjada oleju!!!
Bardzo szybko się nagrzewa.
Wady:
Wzrost spalania w korku miejskim!!
Silnik:
HR16DE 117KM
Rocznik:
2012
Przebieg:
70.000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
06.03.2021Nissan Juke
(8.3)
Opinia:
Silnik godny polecenia zwłaszcza za dużą trwałość i zerową awaryjność po pokonaniu 28 tys/km co świadczy o tym że silnik jest trwały.Na minus trzeba zalczyć jego słabą dynamikę i duże spalanie przy wyższych prędkościach ale za to chyba odpowiada brak 6 biegu.Przez 11 lat użytkowania
nigdy nie miałem żadnej awarii nawet kontrolka nie zamigała na desce.Silnik zdecydowanie do jazdy miejskiej gdzie dobrze się spisuje a spalanie oscyluje w granicach 7.3-8.0.
10.0/10
10.0/10
5.0/10
Zalety:
duża trwałość,zerowa awaryjność,dobre spalanie
Wady:
głośna praca na wyższych obrotach,słaba dynamika
Silnik:
1.6 117KM
Rocznik:
2011
Przebieg:
280.000 km
Spalanie:
7.3 l/100km
Polecam
20.04.2020Nissan Qashqai 1,6 LPG
(9.3)
Opinia:
Skomentuję wpis użytkownika Tidy, który rzekomo ma ten silnik w gazie, a wypisuje bzdury jakich mało, pisze o regulacji płytek, a w tym silniku nie ma płytek tylko szklanki regulacyjne ! mam ten silnik w Nissanie Qashqai z LPG i przejechałem już 136tys.na LPG, całkowity
przebieg 189tys. silnik bardzo dobrze współpracuje z gazem, Dacia sprzedaje auta z tym silnikiem z fabryczną instalacją LPG. Znam wielu użytkowników, którzy mają ten silnik z gazem i sobie bardzo chwalą. Dlatego uważam, że wpis poprzednika jest fałszywy !
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Dobry silnik pod LPG, cichy i elastyczny, trwały rozrząd na łańcuchu, mógłby być jedynie trochę mocniejszy.
Wady:
nie stwierdziłem
Silnik:
1,6 117KM
Rocznik:
2013
Przebieg:
190t
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
07.12.2019Nissan Tiida
(5.3)
Opinia:
Nie zgadzam się z opiniami nt gazu. Ja wymieniłem silnik po 60 tys. przebiegu na gazie- wypalenie zaworów. Regulacja płytek kosztuje tyle, co nowy silnik na szrocie, więc się nie opłacało naprawiac, Drugi silnik ma już przejechane 35 tys. i zaczynają się wibracje. Do tego:
wymiana katalizatora po 150 tys. więc dodatkowy koszt. Dodam, że mam dobrą instalację brc z lubryfikatorem i cyklicznie serwisuję. Myślę, że silnik dobry, ale nie do gazu.