BMW

Silnik BMW 3.0 R6 24V 306KM N54B30

48039
Silnik BMW 3.0 R6 24V 306KM N54B30

Silniki BMW N52 / N53 / N54 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 N54B30 o mocy 306KM miał szerokie zastosowanie w samochodach BMW Serii 1, Serii 3, X6 oraz Z4. Produkowany w latach 2006-2010 był następcą wysłużonej jednostki M54. Jednostka sześciocylindrowa z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w podwójną turbosprężarkę BiTurbo oraz zmienne fazy zaworów VANOS. Usterkowości tego silnika nie jest duża, jednak do najbardziej wrażliwych trzeba zaliczyć osprzęt.


Najczęstszym awariom ulegają pompy paliwa, zawór spustowy układu turbosprężarek oraz gromadzenia się nagaru w głowicy. Do minusów trzeba także zaliczyć spalanie, które jest na wysokim poziomie oraz koszty utrzymania i serwisu nie należą do tanich. Poza tym silnik w opinii użytkowników jest chwalony za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • doskonałe osiągi
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • awarie pompy paliwa
  • gromadzenie się nagaru
  • awarie zaworu spustu układu turbosprężarek

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.6)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 5.7/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

56%
4%
4%
23%
4%
4%
7%
Suma głosów: 57

Opinie użytkowników

19.11.2020 E92 335i xDrive
(8.7)
Opinia: Znakomity silnik o ile wie się, co można a co nie... 1.częste wymiany oleju-wymaga interwałów 8-10kkm i jak najwyższej jakości oleju spełniającego normy firmy 04, o parametrach 5w30, 0w40 lub ew. 5w40. Najlepiej PAO, nie estry, lubi wysokomolibdenowe. Odstępstwa od tego skutkują większym zużyciem oleju, nagarem
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: 1.potencjał tuningowy 2.bardzo mocna konstrukcja (z wyjątkiem osprzętu) 3.bardzo dobre osiągi z litra pojemności
Wady: 1.lubi olej 2.nie lubi gorącego klimatu 3.nie dla oszczędnych (wada względna) 4.wymaga uwagi i dbania, w przeciwnym razie chimeryczny
  • Silnik: N54
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 220kkm
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam
21.07.2019 E92 335i 2008
(8.7)
Opinia: Najwięcej do powiedzenia o tym silniku mają ci co nigdy go nie posiadali.Ma co prawda kilka bolączek, ale większość kosztuje mniej niż nowe oponki. Silnik już w serii generuje dużo mocy ,a co dopiero po modach do których ten silnik jest przystosowany.. po prostu drugi
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: n54b30
  • Rocznik / Przebieg: 180000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
08.04.2018 Adi
(8.3)
Opinia: Silnik bardzo dobry niestety nie dla wszystkich bo koszty utrzymania nie są małe,ale jak ktoś się decyduje na taki samochód to musi sie liczyć z kosztami.Frajda z jazdy jest nie do opisania zwłaszcza na trasie gdzie auto idzie jak burza a we wnętrzu jak w
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW X6 xDrive35i 306KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009 r
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam