Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 3.4 R6 M30B35 o mocy 211 KM był produkowany w latach 1968-1994 i zasilał samochody BMW serii 5 oraz 7. Jest to jednostka 6-cylindrowa, znana jako Big-six, czyli „duża szóstka”, rozwinięcie odmiany M10. To klasyczny silnik rzędowy o zapłonie iskrowym, wykonany z aluminium (głowica), z pojedynczym wałkiem rozrządu napędzanym łańcuchem i napinaczem hydraulicznym.
Silnik występował w dwóch wersjach, różniących się konstrukcją bloku, użebrowaniem i układem kanałów olejowych. Różnice można sprawdzić po ustawieniu filtra oleju w górę lub w dół. Silniki z większym przebiegiem oraz nieodpowiednio eksploatowane cierpiały na dość poważne usterki, takie jak pękanie głowicy, a wypalenie uszczelki pod głowicą było spowodowane wrażliwym układem chłodzenia.
Kolejną bardzo ważną kwestią jest regulacja luzów zaworowych. Zaniedbanie prowadzi do poważnej usterki. Użytkownicy muszą być świadomi wysokiego spalania, które średnio wynosi grubo ponad 10 litrów. Rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
W ogólnej opinii silnik jest chwalony za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz dosyć dużą trwałość.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |