Popularne na rynku

Silnik BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30

93079
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 N52B30 o mocy 258 KM, oznaczany jako N52, zadebiutował w 2004 roku w modelach BMW 630i (E63). Rok później wprowadzono wersję o pojemności 2.5i. Silnik ten znalazł zastosowanie w samochodach klasy średniej, wyższej oraz SUV-ach. Jest to rzędowy, sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji, z rozrządem opartym na łańcuchu. Zastosowanie połączenia magnezu i aluminium w konstrukcji pozwoliło na obniżenie wagi silnika. W jednostce zastosowano również płynne zmiany wzniosu zaworów (Valvetronic) oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos).


Jeśli chodzi o potencjalne usterki silników tej rodziny, szczególną uwagę należy zwrócić na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awarie elektrycznej pompy cieczy. Zwłaszcza druga z wymienionych usterek może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Mimo to, silniki tej rodziny cieszą się opinią bardzo trwałych i niezawodnych, a także charakteryzują się świetnymi osiągami oraz wysoką kulturą pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • duża moc
  • wysoka kultura pracy silnika
  • świetna dynamika

Wady

  • awarie elektrycznej pompy cieczy
  • problem z hydraulicznymi popychaczami
  • drogi serwis
  • drogie części
  • kosztowna instalacja LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (8.2)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 7.1/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 1

Najbardziej awaryjna część

77%
3%
4%
2%
2%
3%
9%
Suma głosów: 128

Opinie użytkowników

04.07.2024 BMW X3
(9.0)
Opinia: Od ponad 2 lat posiadam X3 z 2011 z tym silnikiem. 270 przebiegu aktualnie. Olej od wymiany do wymiany, jak inni wspominają jakieś mikroskopijne ilości wypije lecz to podobno norma (ale nie że 1L na 1000 km, bardziej na 10k km :) ). W miarę
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezawaryjność, spokój, koszta (żadne)
Wady: Zasadniczo nie widzę większych wad, na siłę mógłby mieć więcej mocy, turbinę - ale to nie silnik tej kategorii - ma odpowiednią moc i bezawaryjność - i o to w nim właśnie chodzi.
  • Silnik: N52B30 258hp
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 269000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
17.10.2023 BMW F25&F10
(10.0)
Opinia: Super motor, mam 2sztuki aut (2011&2012) z tym silnikiem, łącznie ponad 150tkm za mną, ZERO problemów, serwis co 10tkm i jazda dalej. Warto wspomnieć ze do 2010 roku ten silnik miał wadę głowicy która zacierwała sie na dębowo i silnik umierał
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cichy, odpycha sie super, z połączeniu z 8hp bajka, bezawaryjny
Wady: Serio... BRAK
  • Silnik: N52b30
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
15.10.2023 E63 3.0
(8.7)
Opinia: Samochód E63 z tym silnikiem posiadam od pięciu lat,kupiłem z przebiegiem około 160tys.teraz ma 250tys. i nie miałem z nim większego problemu. Ale przez rok poznawalem wady tego silnika klekoczące zawory (od czasu do czasu)Ale problem sam rozwiązałem, karzdy mechanik twierdził że zawory do wymiany.Nie
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc. Spalanie. Kultura pracy.
Wady: Brak bagnetu. W glowicy za małe kanaliki do przepływu oleju silnikowego.(dlatego czasami klekocze)
  • Silnik: 258km N52B30
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
09.04.2022 Bmw 330i n52b30 e90
(9.0)
Opinia: Posiadam e90 z tym silnikiem i przebiegiem 270tys autem pokonałem 70tys km z jedną naprawa jeden vanos zaczął się psuć po wizycie u mechanika i rozmowie zdecydowałem się na wymianę obydwu wraz z całym osprzętem rozrządu auto pracuje wzorowo olej wymieniany co 7tys km
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik bardzo dynamiczny Ładne brzmienie z wydechu
  • Silnik: 258
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 11.8 l/100km
Polecam
23.04.2021 530i e60
(8.0)
Opinia: N52b30 E60 530i kwiecień 2006 kupiony od szwajcaria z przebiegiem 160000km aktualnie jest 270000km bez awarii pracuje jak zegarek, elementy ekspeloatacyjne wymienione na czas. Najważniejsza sprawa to serwis olejowy dobry olej min 5W40 plus plukanka co 10000km do tego regeneracja uszczelniaczy środkiem LM do regeneracji
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Osiągi Kultura pracy Koszty eksploatacji
Wady: Niewłaściwe serwisy olejowe(zalecane w ASO) pociągają za sobą lawinę wydatków i skracają żywotność tego silnika.
  • Silnik: 258hp/N52B30
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 270000km
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam