Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 3.0 R6 N52B30 o mocy 258 KM, oznaczany jako N52, zadebiutował w 2004 roku w modelach BMW 630i (E63). Rok później wprowadzono wersję o pojemności 2.5i. Silnik ten znalazł zastosowanie w samochodach klasy średniej, wyższej oraz SUV-ach. Jest to rzędowy, sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji, z rozrządem opartym na łańcuchu. Zastosowanie połączenia magnezu i aluminium w konstrukcji pozwoliło na obniżenie wagi silnika. W jednostce zastosowano również płynne zmiany wzniosu zaworów (Valvetronic) oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos).
Jeśli chodzi o potencjalne usterki silników tej rodziny, szczególną uwagę należy zwrócić na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awarie elektrycznej pompy cieczy. Zwłaszcza druga z wymienionych usterek może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Mimo to, silniki tej rodziny cieszą się opinią bardzo trwałych i niezawodnych, a także charakteryzują się świetnymi osiągami oraz wysoką kulturą pracy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 9) | (8.2) |
| Trwałość | 8.8/10 |
| Utrzymanie | 7.1/10 |
| Dynamika | 8.6/10 |