Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 3.0 V8 M60B30 o mocy 218 KM był produkowany w latach 1992-1996 i zasilał samochody BMW serii 5 E34 oraz BMW serii 7 E38. Jednostka była układem V8 z podwójnym wałkiem rozrządu, który był napędzany dwurzędowym łańcuchem rozrządu z samoregulującym się napinaczem. Konstrukcja silnika została wykonana w całości z aluminium – blok oraz głowica, a kolektor dolotowy wykonano z plastiku w celu zmniejszenia wagi. Jest to pierwszy silnik BMW, w którym zastosowano konstrukcję dzielonego korbowodu. Wszystkie te zmiany miały na celu zwiększenie trwałości całej jednostki. Warto wspomnieć, że zawory w tej odmianie silnika miały hydrauliczną regulację luzów.
Użytkownicy powinni mieć świadomość wysokiego spalania, które średnio wynosi ponad 12 l. Jako rozwiązanie można rozważyć bezproblemowy montaż instalacji LPG. Potencjalny nabywca auta z tym silnikiem musi również pamiętać, że serwis oraz części nie należą do tanich i nie zawsze można znaleźć zamienniki. Poza tym, kierowcy chwalą sobie ten silnik za jego niezawodność, dobre osiągi oraz wysoką kulturę pracy.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (7.7) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 7.0/10 |
| Dynamika | 6.0/10 |