BMW

Silnik BMW 3.0 R6 12V 188KM-197KM M30B30

7441
Kategoria: Silniki BMW Serii M
Silnik BMW 3.0 R6 12V 188KM-197KM M30B30

Silniki BMW Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 M30B30 o mocy 188 KM lub 197 KM był produkowany w latach 1968-1994 i zasilał samochody BMW serii 5 oraz 7. Jest to jednostka 6-cylindrowa, znana jako Big-six, czyli „duża szóstka”, rozwinięcie odmiany M10. To klasyczny silnik rzędowy o zapłonie iskrowym, wykonany z aluminium (głowica), z pojedynczym wałkiem rozrządu napędzanym łańcuchem i napinaczem hydraulicznym.


Silnik występował w dwóch wersjach, różniących się konstrukcją bloku, użebrowaniem i układem kanałów olejowych. Różnice można sprawdzić po ustawieniu filtra oleju w górę lub w dół. Silniki z większym przebiegiem oraz nieodpowiednio eksploatowane cierpiały na dość poważne usterki, takie jak pękanie głowicy, a wypalenie uszczelki pod głowicą było spowodowane wrażliwym układem chłodzenia.


Kolejną bardzo ważną kwestią jest regulacja luzów zaworowych. Zaniedbanie prowadzi do poważnej usterki. Użytkownicy muszą być świadomi wysokiego spalania, które średnio wynosi grubo ponad 10 litrów. Rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

W ogólnej opinii silnik jest chwalony za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz dosyć dużą trwałość.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dostępność części
  • rozrząd oparty na łańcuchu

Wady

  • wrażliwy układ chłodzenia
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • pęknięcia głowicy
  • regulacja luzów zaworowych
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

13.01.2020 e34 1988
(9.0)
Opinia: Miałem go w e34. M30B30 188. Silnik rewelacyjny, trwały oraz prosty w budowie. Przy przebiegu 280 tys km zero poboru oleju. Nagrzewa się w miarę szybko. W M30 powinno się regularnie ustawiać luzy zaworowe (są na śrubkach) - od tego zależy trwałość jednostki i praca
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Trwałość, prostota konstrukcji.
Wady: Spalanie paliwa w mieście
  • Silnik: M30B30
  • Rocznik: 1988
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam