Popularne na rynku

Silnik VW 3.2 V6 24V FSI 265KM-270KM EA837

65919
Silnik VW 3.2 V6 24V FSI 265KM-270KM EA837

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 3.2 V6 24V FSI z rodziny EA837 o mocy 265KM (CALA) lub 270KM (CALB) miał zastosowanie w samochodach Audi. Konstrukcja widlasta, dość skomplikowana, z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy.


Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest nie zniszczalny i często awarii ulegają napinacze. Koszty wymiany rozrządu nie należy do tanich a jego montaż lepiej zlecić wyspecjalizowanemu serwisowi. Po 2008 roku konstrukcja rozrządu została poprawiona i nie sprawia tak dużych problemów jak w wersjach starszych.  Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć awarie wariatora zmiennych faz rozrządu.


Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne. Silnik nie jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • koszty serwisu
  • droga wymiana rozrządu
  • awarie napinacza rozrządu
  • awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CALA/CALB

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

24%
1%
53%
4%
7%
4%
8%
Suma głosów: 76

Opinie użytkowników

23.08.2020 Audi Q5 8r
(9.3)
Opinia: Auto z USA, na liczniku miało 82 kkm. Od zakupu przejechałem ok. 15 kkm - po zakupie zamontowałem instalację lpg STAG 400 dpi. Nie ma kłopotu z instalacją - baardzo rzadko zapala się check engine, ale po nocnym postoju - następnego dnia
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc Dźwięk Niezawodność obecnie i - w przyszłości:)))
Wady: Nie występują - może poza spalaniem, ale połączenie lpg z benzyną daje koszty na poziomie 32 - 37 PLN na 100 km
  • Silnik: CALB 270 km
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 97 000
  • Spalanie: 11.4 l/100km
Polecam
05.04.2018 Romer
(9.3)
Opinia: Jak silnik to tylko o dużej mocy i pojemności w innym przypadku to jazda może byc udręką.I wcale spalanie nie jest wieksze od tych pierdzi-gwizdków o pojemnościach 1.6 czy 2.0 u mnie średnio wychodzi 11L czy to dużo? Auto nie małe silnik mocny a spalanie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Q5 8R 3.2 V6 FSI 270KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010r 186.000km
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię