Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 3.2 V6 24V FSI z rodziny EA837 o mocy 265KM (CALA) lub 270KM (CALB) miał zastosowanie w samochodach Audi. Konstrukcja widlasta, dość skomplikowana, z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy.
Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest nie zniszczalny i często awarii ulegają napinacze. Koszty wymiany rozrządu nie należy do tanich a jego montaż lepiej zlecić wyspecjalizowanemu serwisowi. Po 2008 roku konstrukcja rozrządu została poprawiona i nie sprawia tak dużych problemów jak w wersjach starszych. Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć awarie wariatora zmiennych faz rozrządu.
Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne. Silnik nie jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Kody silnika: CALA/CALB
| Średnia (głosów: 2) | (9.3) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |