Volkswagen

Silnik VW 3.1 V6 24V FSI 255KM-260KM EA837

16378
Silnik VW 3.1 V6 24V FSI 255KM-260KM EA837

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 3.1 V6 FSI 24V z rodziny EA837 o mocy 255KM lub 260KM miał zastosowanie w samochodach Audi w latach 2004 – 2008. Mimo pojemności wynoszącej 3123 cm³ silnik występował pod oznaczeniem 3.2 V6 FSI. Konstrukcja widlasta, dosyć skomplikowana z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy.


Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest on nie zniszczalny i często awarii ulegają napinacze. Koszt wymiany rozrządu nie należy do tanich a jego montaż lepiej zlecić wyspecjalizowanemu serwisowi. Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Silnik nie jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie napinacza rozrządu
  • droga wymiana rozrządu
  • kontrolować pompę oleju !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: AUK/BKH/BPK

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

18%
12%
18%
6%
12%
6%
29%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

28.11.2021 A6 c6 3,2 quattro AUK
(9.0)
Opinia: znakomity, rozrząd... cóż Audi nie przewiduje wymiany, jeśli dobry olej i nie longlife to spokojnie 280-300tysi przeleci, ja mam u siebie 286 tys i nie ma żadnego szumu o poranku. Spalanie cóż wiecej niż "szybkie" 1,4 benzynowe ale jak się tu i tam poleci 150
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: aksamitnie wbija w siedzenie
Wady: dosyć drogi serwis (podwójny osprzęt silnika - czujniki, katalizatory itp.)
  • Silnik: 255km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 286540
  • Spalanie: 10.3 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię