Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 3.1 V6 FSI 24V z rodziny EA837 o mocy 255KM lub 260KM miał zastosowanie w samochodach Audi w latach 2004 – 2008. Mimo pojemności wynoszącej 3123 cm³ silnik występował pod oznaczeniem 3.2 V6 FSI. Konstrukcja widlasta, dosyć skomplikowana z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy.
Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest on nie zniszczalny i często awarii ulegają napinacze. Koszt wymiany rozrządu nie należy do tanich a jego montaż lepiej zlecić wyspecjalizowanemu serwisowi. Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Silnik nie jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Kody silnika: AUK/BKH/BPK
| Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 9.0/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |