Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 2.4 V6 24V VVT o mocy 177KM i oznaczeniu BDW jest to jednostka z rodziny EA837 stosowana w Audi A6 C6 od 2004 do 2008 roku. W odróżnieniu od poprzednika z rodziny EA835, w którym był pasek rozrządu, w tym zastosowano łańcuch a także bezstopniowy układ zmiennych faz rozrządu. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem nie mogą narzekać na jego kulturę pracy, elastyczność oraz dynamikę, które są na bardzo dobrym poziomie.
Silnik uważany jest za bardzo trwały i przy regularnym serwisie pokonuje kilkaset tysięcy kilometrów praktycznie bez usterek. Problematyczny może okazać się mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest on niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do niskich. Powodem jest jego umiejscowienie w tylnej części silnika co wiąże się z wyjęciem silnika przy ewentualnej wymianie.
Użytkownicy najczęściej sygnalizują problem z napinaczem rozrządu, który jest nader problematyczny, przyczyną może być nieregularny serwis zwłaszcza zaniedbanie interwału wymiany oleju. Poza tym silnik w opinii użytkowników uchodzi praktycznie za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ w innym przypadku może to doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (8.2) |
| Trwałość | 9.7/10 |
| Utrzymanie | 8.3/10 |
| Dynamika | 6.7/10 |