Popularne na rynku

Silnik VW 2.8 V6 30V DOHC 193KM EA835

59715
Silnik VW 2.8 V6 30V DOHC 193KM EA835

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.8 V6 30V DOHC z rodziny EA835 o mocy 193KM pojawił się po raz pierwszy w 1995 roku w Audi A6 C4. Następnie montowano go w Audi A4 B5, A6 C5, A8 D2, VW Passat B5 oraz w Skodzie Superb aż do 2008 roku. Konstrukcja widlasta, dość skomplikowana, o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki ponieważ jest dynamiczna, o dobrej kulturze pracy.


Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V a części także nie należą do tanich. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik jest bezawaryjny jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 30

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra konstrukcja
  • świetna dynamika

Wady

  • drogi serwis
  • duże spalanie
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: ACK/APR/AQD/ALG/AMX/ATQ

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.1)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 6.3/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

56%
6%
2%
2%
12%
10%
13%
Suma głosów: 108

Opinie użytkowników

02.11.2022 Audi A6 C5
(7.7)
Opinia: Polecam
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bez awaryjny, dobrze współpracuje z LPG, ma moc
Wady: Dużo pali, drogi w utrzymaniu, spala duże ilości oleju
  • Silnik: 193 km ALG
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 208000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam
07.05.2019 passat b5 fl
(7.7)
Opinia: kupiłem passata b5 4 motion z tym silnikiem przy przebiegu 250 tyś kilometrów , zrobiłem 100tyś i wymieniałem uszczelki pokryw zaworów i chyba nic więcej prócz obsługi wiadomo , fotel się wysiedział auto znudziło a motor działa polecam gazu spala średnio 15 litrów palił
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 193km
  • Rocznik / Przebieg: 2002/ 355 tyś
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam
14.02.2019 A4 B5
(8.7)
Opinia: Trzydziestozaworowy 2.8 (lub 2.4) V6 to kawał świetnej roboty jak na konstrukcję sprzed ponad 25 lat. To ostatnia solidna V-ka z rozrządem napędzanym jednym paskiem umieszczonym przed silnikiem, a nie gównianymi łańcuchami w liczbie pięciu sztuk razem z równie gównianymi napinaczami upchanymi od strony skrzyni
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 193KM/ALG
  • Rocznik / Przebieg: 1998 / 500.000 km
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
23.04.2018 Megan
(8.3)
Opinia: Rewelacyjny silnik zresztą auto też,jestem bardzo zadowolony pomijam tu taj kwestie serwus bo nie są tanie ale za to frajda z jazdy niesamowita. Zawsze marzyłem o takim silniku bez żadnych LPG czy jazdy na kropelce.Ten silnik jest stworzony do dynamicznej jazdy i lekkie naciśnięcie gazu
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: VW Passat B5 2.8 V6 193KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005 r / 247.tys
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię