Alfa Romeo
			
			
				
				BMW Seria M
			
			
				
				BMW Seria N
			
			
				
				BMW Twin Power
			
			
				
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				
				Chrysler
			
			
				
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				
				Ford Zetec
			
			
				
				Ford Duratec
			
			
				
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				
				Hyundai / Kia
			
			
				
				Jaguar / Land Rover
			
			
				
				MZR Serii Z/L
			
			
				
				Serii B/F/K
			
			
				
				SkyActiv-G/X
			
			
				
				R3/R4/R6
			
			
				
				V6/V8/V12
			
			
				
				Mitsubishi
			
			
				
				Nissan
			
			
				
				Opel
			
			
				
				PSA EW/ES
			
			
				
				PSA TU/XU
			
			
				
				PSA VTi/PureTech
			
			
				
				Renault
			
			
				
				Suzuki
			
			
				
				Toyota
			
			
				
				FSI
			
			
				
				MPI
			
			
				
				TSI
			
			
				
				Volvo
			
		Silnik Volkswagen 2.4 V6 30V DOHC z rodziny EA835 o mocy 165 lub 170KM miał zastosowanie w samochodach Audi A4 oraz A6 w latach 1997-2005. Konstrukcja widlasta, dość skomplikowana, o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani ponieważ kultura pracy, dynamika oraz osiągi są na bardzo dobrym poziomie. Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V i części, któe nie należą do tanich. Również spalanie nie należy do niskich, co podwyższa koszty użytkowania auta z tym silnikiem.
 Do najczęstszych przypadłości tej jednostki trzeba zaliczyć awarie uszczelki pod zaworami oraz hydraulicznych napinaczy. Koszty tych awarii nie należą do tanich i aby uniknąć tych usterek trzeba skrócić interwał wymiany oleju. Przeważnie usterki tego typu są spowodowane nieregularnym serwisem oraz złej jakości olejem. Poza tymi przypadłościami śmiało można stwierdzić że jednostka 2.4 V6 jest trwała i przy odpowiednim i regularnym serwisie  jest praktycznie bezawaryjna. Jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 30
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: APS/ARJ/AGA/ALF/AML/BDV
| Średnia (głosów: 1) | (7.0) | 
| Trwałość | 10.0/10 | 
| Utrzymanie | 8.0/10 | 
| Dynamika | 10.0/10 |