Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 3.0 V6 30V DOHC z rodziny EA835 o mocy 220KM miał zastosowanie w samochodach Audi A4, A6 i A8. Konstrukcja widlasta dość skomplikowana, o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani ponieważ kultura pracy, dynamika oraz osiągi są na bardzo dobrym poziomie. Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V a części także nie należą do tanich. Również spalanie nie należy do niskich, co podwyższa koszty użytkowania auta z tym silnikiem.
Do najczęstszych przypadłości tej jednostki trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu (cewki, sondy lambda) jak również kolektora dolotowego. Trzeba nadmienić również, że wymiana rozrządu nie należy do prostych oraz tanich. Poza tymi przypadłościami śmiało można stwierdzić że jednostka 3.0 V6 jest trwała i przy odpowiednim i regularnym serwisie jest praktycznie bezawaryjna. Jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 30
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: ASN/AVK
| Średnia (głosów: 5) | (7.0) |
| Trwałość | 6.8/10 |
| Utrzymanie | 6.0/10 |
| Dynamika | 8.2/10 |