Renault

Silnik Renault 1.6 16V VVT 128KM-133KM K4M

6448
Silnik Renault 1.6 16V VVT 128KM-133KM K4M

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.6 16V VVT 128KM-133KM K4M ta odmiana była stosowana w latach 2008-2011 w sportowych odmianach Renault Twingo RS oraz Renault Clio GT.. Konstrukcyjnie silnik  nie różni się od słabszych  wersji poza zastosowaniem modyfikacji oprogramowania co pozwoliło na zwiększenie mocy do 133KM.Jednostka bardzo udana, nie przysparzająca kierowcom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej co skutkuje utratą mocy i nie równą pracą silnika (uwaga występują 4 cewki – dosyć wysoki koszt wymiany).


  Kolejną przypadłością są awarie koła zmiennych faz rozrządu, objawia się to grzechotaniem, zaniechanie naprawy może skończyć się poważną usterka rozrządu. Silnik przy odpowiedniej eksploatacji i wymianie na czas olejów, filtrów spokojnie można pokonać dystans  400-500 tys kilometrów bez większych napraw. Dodatkowym atutem tej jednostki jest dobra kultura i cicha praca oraz niezła dynamika. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego trwałość, dostępność części oraz bezproblemową obsługę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwita kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie cewkami zapłonowej Sagem
  • czujnik położenia wału
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
50%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię